Gå til innhold
Arkivverket

[#58959] Deathrecord for Paul Albert Bredsvold - farfars bror


Gjest Unn Bredsvold Hoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unn Bredsvold Hoen

Prøver igjen med en annen tittel. Skal til USA til sommeren og forsøker å finne ut hvor farfars bror er gravlagt. Vil besøke graven. Paul Albert Bredsvold, født på Hamar 1868 Utvandret 1886. Bodde i Chicago og St. Louis Gift 1889 Chicago med Norine Long fra Irland (katolsk) Norine Død 1941 Begravet i St. Louis fra St. Ignatius Church. Paul Albert Død mellom 1948 og 1955Kan de være gravlagt sammen - eller kan noen søke for meg? Har forsøkt de siste årene, forgjevesHar ellers funnet gravene til alle farfars søsken.Hilsen Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei igjen!Med mindre det har fremkommet nye opplysinger, som ikke er med i ditt gamle tema, ligger ikke denne St. Ignatius Church i St. Louis ( Lenke # 14 )Kirken ligger i Chicago den. Derimot bes dødsannonsen tas inn i St. Louis-aviser, så én eller annen tilknytning har de sikkert hatt dit også.Vennlig hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Bredsvold Hoen

Hei Marius, Da har jeg misforstått siste del av setningen din i det forrige tema ID. Unnskyld. Alderen tynger.Jeg søker og søker, da får jeg prøve i Chicago igjen. Alle de andre søsknene (7) inkl. farfar har jeg klart å finne ved lang graving , research og hjelp av andre. Håper jeg klarer dette innen July 2008 da. Da reiser vi til Chicago. Hilsen Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hadde håpet at Roger Thauland ble oppmerksom på denne debatten. Jeg har sett igjennom en rekke gamle innlegg, men kan ikke finne hans e-postadresse. I flere år har han vært til stor hjelp for mange med slekt som bosatte seg i Illinois og særlig Chicago-området. Kanskje det kan la seg gjøre å finne hans mail-adresse ved å bruke Google?Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jo, jeg forstår deg godt, men han er alltid villig til å hjelpe. Så etter i telefonkatalogen og fant ham her Lenke (skriv inn navn - han bor i Lindenhurst)Ta en samtale med ham, - og gi gjerne en tilbakemelding om hvordan det gikk. Den som intet vover osv.-:) Jeg har aldri selv snakket med ham, men vi har 'møttes' i flere debatter gjennom årene.Mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Uffda, - han har visst flyttet til Arizona. Jeg forsøkte å ringe, men ble bare besvart av en telefonsvarer. Skal forsøke igjen litt senere.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det er også mogeleg å ta ein tlf. til Digitalark. og be dei senda ein e-post til vedkommande, der dei informerar at du ynskjer kontakt.Det har eg gjort eingong, og det 'funkar' :-)Lukke til!Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hei Mariann - lenge siden sist vi 'snaktes:-) Jo, det lar seg sikkert gjøre, - det tenkte jeg faktisk ikke på. Men jeg skal prøve med noen flere telefoner utover kvelden. Det er jo bare ettermiddagen der borte, så... - litt skuffende var det at han var flyttet fra Illinois, men han har sikkert kontakter der som kan hjelpe til. Dette skal nok løse seg (tror og håper jeg).Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei! I found the 1920 Chicago, Illinois census record for this family with Paul Bredsvold at age 51 and Norine age 51...their daughter Genevive (?) age 22, and son-in law W.P. Hoy and daughter Irene Hoy (age 27) are living with them. Perhaps you already know of this record??Anyway, the street they are living on is Thorndale Ave. I did a Google search of St. Ignatius church+chicago and got a 'link' for that church on Glenwood Ave. Glenwood is very close to Thorndale...so I think this is the right church. Not sure if this email works...but it was at the church website: music@stignatiuschurch.orgI hope this helps?? mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Unn, - her gikk innleggene om hverandre, men som jeg skrev, - jeg tar en telefon til ham senere i kveld, og er han hjemme så oppgir jeg temanummeret her, så får vi se om vi får noen respons.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hei Unn - bare for å holde deg oppdatert, - jeg har forsøkt en rekke ganger å ringe Roger, men ingen svar sålangt. Han er vel en tur på byen tror jeg. Jeg skal forsøke noen ganger til, men rundt 11.30 går jeg til køys. Får jeg ikke noe svar innen den tid, så prøver vi igjen i morgen. Vi kan jo ikke helt gi oss på dette ennå! Jeg har også forsøkt å ringe Patty Dahl (som også er en 'gammel kjenning' her på DA og DIS, - men ingen hjemme der heller.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Bredsvold Hoen

Hei dere og takk som hjelper meg.Patty Ja, jeg har Paul i flere Census, men takk for adressen i 1920. Jeg har sendt mail til st. ignatius foreløpig. Skal søke Websiden ogsåArne Ikke få noen utlegg ved at du hjelper meg da. Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

Hmmm...vell, it seems norskies never forget...somehow my new address has regressed to a former location and the directions(?) are not in my kind of english. Hmm.... got some strange phone calls today...the number on my caller id did not turn up in google and was invalid for my cell phone, so i wondered if some nigerian was going to offer a 'vonderful' deal on some oil..fyi..i do not answer calls if the caller id info does not make sense to me. As it happens i can access some trib obits, they are at 'all saints'...i think RC records are online now, perhaps patty can explain in norsk how to find..CR's site: chgo gene has a link. I will email some obits if given an address. regards, Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

You are welcome Unn! I hope you get a response from the church...If you do not, please say so here...Roger, I think that the Norwegians in this forum are much better at understanding my English than my norsk...smile... I actually don't understand how to search RC (Roman Catholic??) records....have never done it!mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Unn Bredsvold Hoen

Vedr. Paul Albert Bredsvold Hei igjen Det er gått en tid, så jeg forsøker meg igjen. Var i sommer i Chicago og Missouri. Klarer fortsatt ikke å finne noe gravsted for Farfars bror Paul albert Bredsvold, Utvandret 1886 fra Hamar. Død ca. 1951. Jeg har funnet han under Marriage og under flere US Census. Jeg har funnet alle hans søsken, hans kone Norine er gravlagt i Chicago,IL, og hans yngste datter, Teresa, død 10 år gammel, er begravet i St. Louis, MOEtter 2 smmerbesøk i Chicago /St. Louis skal jeg ta enda en tur over der. Håper jeg klarer å finne frem til Pauls gravsted innen da. I år besøkte jeg farfars gravsted på MT. Olive Cemetary, Chicago og så gravsteinen jeg bestilte over Internet i vinter. Farfar hadde ingen gravstein, men det var helt greit å ordne alt over nettet. Flott stein og veldig hjelpsomme folk som jobbet på kontoret der. Hilsen Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.