Gå til innhold
Arkivverket

[#58960] Anders Christopherson Brovald, f. Andebu 1854 - til Amerika 1881/1882?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Kyrkjeboki for Andebu (Lenke) (heilt nedst på sida), syner at Anders Christopherson Brovald var fødd i Andebu 21.1.1854.FT1910 og 1920 for Juneau Co., WI syner at Anders skal ha utvandra kring 1881/1882, men eg kan ikkje sjå at denne utvandringi er innskrivi på passasjerlistene frå Christiania...Er det nokon med lokal kunnskap i Andebu, eventuelt med tilgjenge til ei bygdebok, som kan fortelja meg kva år Anders utvandra?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gunn Huglen

Er det denne Anders Christophersen i Andebu i 1865 du søker opplysninger om?LenkeSynd det ikke står flere opplysninger i digital bygdebok.Har søkt utvandrere fra Larvik og Fredrikstad også i tillegg til emigrantlister for KRSTIANIA uten å finne han i der i 1881+-2 år.Har også lett etter hans giftemål . Fam.s. uten resultat til nå, dessverre.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant noen Brodal-navn på emigrantlister senere , fra Kristiania:LenkeKan det muligens være en etterkommer som var på besøk i Norge?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant noen Brodal-navn på emigrantlister senere , fra Kristiania:LenkeKan det muligens være en etterkommer som var på besøk i Norge?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Dette var en brukbar kandidat, tror jeg, Carsten.Ikke langt fra Andebu til Tønsberg, og Anders kan jo godt ha vært bosatt i Tønsberg da han emigrerte.Vet ikke hvor nøye utflytterlister ble ført på den tiden? Jeg fant han ikke flyttet ut fra Andebu heller ved søk.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan det tenkes at den Anders K. som var sjømann, ikke ble ført på utflytterlister pga. yrket?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Frøydis, Gunn og Carsten for kjempefine innlegg; ikkje minst imponerer Carsten med utvandringi fra Tønsberg. Ingen tvil om at dette er ''vår'' mann; han budde ei tid i Stoughton, WI før han flytte nordover!Problemet er soleis endeleg løyst! Eg er totalt nøgd!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.