Gå til innhold
Arkivverket

[#58965] Fredrik Nikolai Fredriksen, fødd 18. febr. 1906 på Ona og foreldra hans


Gjest Anne Huse
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Huse

Fredrik sine foreldre var Lina Severine Nilsdt. frå Ona i Sandøy kommune og Fritjof Fredriksen fødd i Lindås i Hordaland, busett i Hadsel i Nordland.Lina Severine f. 1881 og Fritjof f. 1882 gifta seg i okt. 1906.Etter dette har dei flytta frå Sandøy kommune. Eg skulle gjerne hatt opplysningar om kvar dei flytta.Mvh Anne Huse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Huse

Tusen takk Rune.Fødselsåret for Lina stemmer ikkje, men datoen er den rette, så eg er ganske sikker på at dette er rett.Eg tenkte ikkje på å søke på Frederiksen.Eg blir meir og meir imponert over den hjelpa ein får her på Digitalarkivet.MvhAnne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Men du skriver jo at familien var bosatt i Hadsel i Nordland. Da må du jo ha visst hvor de dro. Jeg kan imidlertid ikke ved rask sjekk finne at de fikk barn verken i Hadsel eller Sortland i de nærmeste årene fra 1907 og utover.Kanskje en bygdebok eller en dødsmelding kan gi deg flere svar. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Huse

Ja, eg ser det Rune, at dette kunne misforståast.Fritjof og hans foreldre var busett i Hadsel då han og Lina gifta seg her i Sandøy. Eg leita m.a. i kirkebøker der uten å finne noko.Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.