Gå til innhold
Arkivverket

[#58966] Margarethe Petersdtr.Hass


Gjest Einar E. Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heidu en finner Peter Jensen Hass på Skille i Brønnøy. f. 1720 som har en datter med det navnet. Hun ble gift med Peder Hansen og de bodde i 1801 på Søvik i Alstahaug.har en del aner på henne ogsåSteinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

nå har bare jeg data fra skiftesamlingen til Svein Edvardsen og debatter her på forumet. og fra tiden før kirkebokskanningen. Men den er jo tiljengelig nå.Skille er jo omtalt i andre debatter her. Kanskje Margaret Miller vet noe om dem.Peder Jensens farfar var Jørgen Jensen Hass og Marit Jeremiasdtr Hass morfar var Jakob Pettersen Falch og Margaret NN.Peter foreldre er Jens Jørgensen Hass ca 1693 - 1727 og Magrethe Jakobsdtr Falch 1687 - 1772vet ikke hvem Petter var gift med.Regner med at det er mulig å bygge videre på de opplysningene herSteinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn H Nyheim

Er nevnte Peter Jensen Hass på Skille identisk med Petter Jensen Hass på Øvre Reppen i Rødøy? Sistnevnte hadde en dtr Margrethe Jakobea f 1763. Skifte 1775 etter hans kone Anne Petrine Kraft. Kilder: Rødøy kirkebok og Svein Edvardsens skifteutdrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Einar E. Kristiansen

Till Bjørn H Nyheim: Takk , eg tror nok det er rette og de samme personer som eg leter etter. Eg får gå videre i ny debatt og så se om noen kan hjelpe meg videre med Ana Petrine Kraft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.