Gå til innhold
Arkivverket

[#58980] Hans Carlsen Tegland - død i Bergen 20. oktober 1813


Gjest Liv-Inger Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv-Inger Jørgensen

Finnes det skifte etter denne karen Lenke Navnet skrives også Teigland/Teigeland/Tægland. Jeg er spesielt interessert i om det i et eventuelt skifte er nevnt en sønn - Carl Hansen - født i Bergen 26. november 1780 - som befinner seg i Troms på dødstidspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Hei!Jeg kan ikke si noe om det er skifte etter mannen eller ei. Men Hans Karlsen Teigland var f. 1748 på Teigland i Åsane av foreldre:Karl Eriksen Teigland f. 1702 på Almås i Åsane d. 1780 i Bergen og Anna Nilsdtr. Teigland f. 1704 på Hjortland i Åsane d. 1759 på Teigland.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner ikke Hans Carlsen Tegland/Teigland/Tægland i skifteregisteret for Bergen. Jeg finner ham heller ikke i 'Dødsfald i Bergen', som bygger på dødsannonsene i avisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv-Inger Jørgensen

Finner ikke du, så finner i alle fall ikke jeg! Tusen takk skal du ha, Yngve. Da må jeg nok bare finne meg i at jeg ikke får verifisert min antakelse om at Hans Carlsen Teigland og Dorthe Torchilsdtr er foreldrene til Carl Hansen som er i Trondenes 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv-Inger Jørgensen

Så ble det allikevel bekreftet at Carl Hansen på Lundnæs i Trondenes er sønn av Hans Carlsen Teigland - se innlegg (2)og (5) under debatt 58977 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.