Gå til innhold
Arkivverket

[#58989] Snapa i Grue - ønsker info. om disse personene


Gjest Geir Woll
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Woll

Familien på Snapa ser slik ut ved FT1900 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f00423&gardpostnr=485&personpostnr=2790&merk=2790#ovre>Lenke For orden skyld legges det til at kona til Amund er Marthe Kjøstelsdatter 17.des 1835 - 3. jan 1900.1. Amund Hermansen Snapa - født: 10 jan 1841 på Snapa i Grue. Kjenner noen til hans videre skjebne etter FT1900? Når og hvor dør han (har lett 1901-1928 uten å finne noe)?2. Anton Amundsen Snapa født: 8 nov 1879 på Snapa i Grue.Er i tillegg til FT1900 i Grue også registrert i FT1900 på Risåsen (nedre) under Gjerdrum vestre i Våler kommune, Hedmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Terje E Skrolsvik

Disse personene var ukjente for meg. Men jeg ville bare nevne at en Einar ? Snapa drev landhandel i Marcus Thranesvei på Fjellhamar til ca 1960, i huset til småbonden Rem. Hans kone var av Dahl familien på Fjellhamar.Trur ikke de hadde barn. Jeg husker Snapa som en fantastisk frei handelsmann.De bodde vel i krysset Nordahl Griegs vei/Marcus Thranesvei på Fjellhamarskogen, rett ned for Hanaborg stasjon.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Dette er helt korrekt Terje! Einar var min onkel! Einars kone kom også opprinnelig fra Grue!Amund i #1. var Einars bestefar og de 2 andre nevnt i #1 var hans onkel og tante!Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei igjen. Trur jeg ville kontaktet Arne Rem på Lørenskog og spurt hva han husket av tiden da Snapa leiet hos de, og event om det var skifte etter Einar Snapa. Han døde vel lenge før Ruth ? var det vel hun het.(uten barn står vel hele 'slekta' som arvinger ;-).Sitter med kopi av et slikt skifte etter en onkel, hvor hele Stoltenberg familien er listet opp).Fantastisk greie folk disse din onkel og tante, som alltid vil bli husket av 'den nu !middels gamle! garde' på Fjellhamarskogen.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Woll

Mine foreldre og undertegnede bodde på Fjellhamar i flere år før Einar døde i 1959! Ruth døde godt over 40 år senere - hun var i de siste årene av sitt liv helt blind!Tusen takk for de fine ordene om min onkel og tante!Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.