Gå til innhold
Arkivverket

[#59000] Anne Kirstine Aslaksdtr.,f.Gjerpen,Telemark 1870,hvor i 1900?


Gjest Kari Aabelvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Aabelvik

Anne Kirstine ble født i Gjerpen 7.febr.1870,døpt 8.mai s.å.,far Aslak Gundersen. Jeg finner henne ikke i 1900 tellinga.Hun fikk en datter,Dagmar Birgitte,17.jan.1901,mulig hun da var ugift. Leter etter Dagmars fødested,og det kan muligens være der mor bor 1900. Noen som kan hjelpe? Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gard Strøm

Hei Kari. Hvis du ser på Familie 64 under 'Fossum 1865' på min side, så har jeg at barn nr. 7, Anne Kirstine Aslaksdatter f. 7/2-1870 trolig bodde i Skien og at hun sannsynligvis var ugift. Vet du noe mer er jeg 'lutter øre.' Hilsen Gard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Aabelvik

Hei Gard!Dessverre har jeg ikke kommet noe videre med Anne Kirstine og hennes datter Dagmar. Anne Kirstine var søster av min oldemor Inger Marie,og disse to var de eneste av 7 barn som vokste opp. Min oldemor finner jeg også i folketelling 1891 på Bøle på 'din side',da er hun på besøk hos sin svigermor. I 1900 bor hun i Kristiania med familie.Tenkte Anne Kirstine muligens også bodde i Kr.ania,men har ikke funnet henne. Nå venter jeg på neste folketelling blir frigitt,håper hun finnes med der.Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.