Gå til innhold
Arkivverket

[#59020] Elen Olsdtr f ca 1833 Halstad Røst?


Gjest Marianne Bakketun
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Bakketun

Elen Olsdtr gifta seg på Værøy i 1857 med Ole Hansen. LenkeFar til Elen er Ole Ruvaldsen Halstad? Kan nokon hjelpe til med å finne Elen fødd. Ho er oppført som 24 år i 1857 og ho dør som 32 åring i 1865.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Kjenner du til denne kilden? http://www.dokpro.uio.no/cgi-bin/stad/matr50Kopi av matrikkelgårdene for:- Nordland - Røst + 1, Skomvær store og lille + 2, Ystnes + 3, Øvergård + 4, Kongsjorden + 5, Klakk + 6, Stamnes + 7, Hammer + 8, Grav + 9, Meland + 10, Skau + 11, Nes øvre + 12, Nes nedreDet er altså en Hammer-gård på Røst. Halstad derimot kan jeg ikke finne, kanskje finner du gården ved å se på brukene under hver matrikkelgård, her på Røst eller på Værøy.Når jeg søker på Halstad her i ft-1900, får jeg treff i Akershus, Sør-Trøndelag og Oppland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Takk Vigdis for link. Det er vel ikkje nokon som sit på bygdebok/gårdshistorie for Værøy/Røst som kan fortelje noko om opphavet til Elen?Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Står det noe om Elen Olsdatter i bygdebøker el. lign. fra Røst?Hun døde i 1865, da skjønner jeg hvorfor jeg ikke finner henne i folketellingen. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=37&filnamn=f61748&gardpostnr=511&personpostnr=3076&merk=3076#ovre>Lenke Ole Ravaldsen i Fosnæs, NT er den eneste jeg finner, enkemann, alderen stemmer.Eneste Ole Halstad jeg finner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Eg veit egentleg lite om denne dama. Difor eg spør om hjelp. Er også lite kjend oppi nord.... Mannen til Elen er i 1865-teljinga på Værøy.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

OK. Beitstad er i Nord-Trøndelag. Men jeg klarer ikke å finne skanna kirkebøker derfra. Noen som kan gi råd om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Skanna kirkebøker for Beitstad er ikkje noko problem. Men nokon Elen Olsdtr finn eg ikkje..... enno.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Marianne, jeg kom på at jeg kunne sjekke om det var flytteliste i kirkeboka på Røst. Der finner jeg Elen Olsdtr innflyttet fra Flakstad 1856, født i Strinden prestegjeld, Trondhjem stift.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16282&idx_id=16282&uid=ny&idx_side=-49>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Merkelig, sidelenken er fra Bakke, jeg markerte begge i Røst, men jeg hadde begge kirkebøkene oppe samtidig. Bildelenka funker i alle fall hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Permanent sidelenke: Lenke Da tror jeg at jeg har løst gåten for deg. I Malvik sogn, Strinda, ST. Juni 1832, tvilling med Anne. Her stemmer farsnavnet perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard
Lenke ft-1801 Malvik Ole Roaldsen, 3 år, kan være noe å finne ut mer om, kanskje?Han jeg fant ft-1865 som 72-åring i Fossnes kan være en du finner som 8-åring i ft-1801 i Sparboe, på gården Oppem.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.