Gå til innhold
Arkivverket

[#59021] Nils Olsen - Skedsmo


Gjest Thorhild Johansson-Borg
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorhild Johansson-Borg

Jag söker föräldrarna till Nils Olsen f. 1795 i Skedsmo. Det finns ingen födelsebok det här året på internet, därför undrar jag om det finns någon som kan hjälpa mig med dettamvh Thorhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

I folketellingen for Skedsmo ser det ut til å være to kandidater: Niels Olesen 7 år på Høegslund her [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f10231&gardpostnr=18&personpostnr=383&merk=383#ovre>LenkeogNiels Olsen 5 år på Tærud her Lenke .Niels Olsen 5 år sin mor er nok Ane Amundsdatter Tærud som gifter seg med Ole Nilsen her Lenke (nederst på høyre side)Men dør i barselseng i 1800 her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorhild Johansson-Borg

Det kan mycket väl vara Niels Olsen 5 år på Tærud. 'Min' Niels gifter sig 1815 och han är då 20 år. När han får första barnet bor han på Kragerud, Skedsmo. I dödboken finns en Ole Nielsen som dog på Kragerud 1825 och är då 65 år. Den Ole Nielsen som 1801 bor på Tærud är född 1761, så det kan mycket väl stämma. Hjärtligt tack för hjälpen.Thorhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.