Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Alf B. Glad

[#59029] Christopher Oppen Glad, baker i Porsgrunn

Recommended Posts

Gjest Alf B. Glad

Christopher (Kristoffer) Oppen Glad var født på Elverum 6.1.1831 og døde i Porsgrunn 22.5.1891 (Kilde: Studenterne fra 1892, Karl Glad). Ifølge Hartvig Munthe: Elverums-slekten Glad (1905)var dødsåret 1890, men det er sannsynligvis feil. Jeg kan imidlertid ikke finne dødsdatoen i kirkebøkene for Porsgrund 1890-91. Heller ikke i kb for Eidanger. I 1888 var adressen Eidanger (Bjørntvedt), i 1891 Porsgrund (Kilde: barns konfirmasjon). Kan noen hjelpe meg her? Finnes det andre lokale kilder, hvor jeg kan sjekke dødsdatoen? Alf B. Glad

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Leif Biberg Kristensen

Kan han ha vært dissenter? Dem var det mange av i Grenland rundt forrige århundreskifte. Det er ført en egen dissenterbok for Porsgrunn i årene 1878 - 1923 (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_id=4264), men den er svært mangelfull.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.