Gå til innhold
Arkivverket

[#59030] Etterlyser en person bosatt i Gestad fs. i 1880 hvor mor og far flyttet til Oslo


Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Etter attest dat. 15.11.1883 flyttet mine tippoldeforeldre, Peter Magnus Larsson og Maria Larsdotter med sin dotter Anna Lisa, født i 1867 til Kristiania(Min oldmor. Infoen fremkommer på utflyttingslisten ifra 1883 og de flyttet ifra Kerra i Lillakyrkbyn. De hadde ytterligere fem barn hvorav fire flyttet til Gøteborg. Den yngste datteren Marja(Maria) Cajsa Petersdotter, født den 29.10.1870 i Gestad har jeg ikke klart å finne som død eller utflyttet under korrekt navn. Jeg har tilgang til svar p.t., men håpner at noen kan hjelpe meg å søke etter informasjon i husforhørslengden ifra 1880-1882 ifra lilla kyrkbyn, Kerra. Jeg har funnet en pige Maja Cajsa Andersdotter som emigrerte til Amerika den 20.4.1883. Hun var isåfall ikke fyllt 13 år så det virker usannsynlig. To av hennes eldre halvsøsken het Andersson og Andersdotter. Håper noen kan finne mer info om personen som emigrerte ifra Gøteborg i emigrasjonslister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.