Gå til innhold
Arkivverket

[#59033] johanne martinsdatter v.toten sist på 1850 ca.


Gjest Hilde Rossing
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Rossing

Datter av martin olsen røising og hans 1. kone marte marie helgesdt gift 4jan 1841.Hun døde des 1856. Hans 2 kone Helene Johannesdtr smetop kan også være johannes mor. Jeg har funnet de andre barna, men finner ikke johanne i kirkebøker fra s.land. v.toten og norderhov. kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

hei odd brede,og takk igjen! er johanne født i 1957 når det ikke står årstall under 5 mars i min.boka?Martin ble enkemann des. 1856.var gift med marte maria helgesdatter.De bodde på norderhov.han meldte flytting til toten 23 juni 1859 og giftet seg med helene johannesdtr 10 apr 1860.får ikke dette til å henge sammen,er jeg helt på bærtur?Kan marte maria være mor til johanne og dødd i barsel,Men da stemmer jo ikke datoene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Ser du på de siste lenkene fra Vestre Toten mini, så vil du se at det står uækte (født utenfor ekteskap) og anmerkning om at det var begges første leiermål. Johanne er født 5.3.1857 og døpt 19.4.1857.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.