Gå til innhold
Arkivverket

[#59035] Dødsfallet til Mattis Larsen i Hole


Gjest Astrid K. Natvig
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Tror det står: 12. april begravet her i søen? død funden dreng Matthis Larsøn 14 aar gammel. Jeg synes det er litt for mange bokstaver i 'søen'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Takker! Kan være enig i det med 'Søen', men skjønner ikke hva det ellers kan være - dessuten var det vel litt uvanlig å begrave noen til vanns? Hvis han ikke var blitt borte på fjorden, da, og antatt druknet? Jeg lurer på om han kan være sønn av 'murmesteren min', jfr. innlegg 58920, men alderen stemmer ikke, da han var født i 1754...Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Bingo - tror du har rett! Stakkars gutt! Har du noen synspunkter på mine 'spekulasjoner' mht. opphavet hans? Jeg har ikke funnet Mattis blant konfirmerte i Hole, men bare 14 år virker noe drøyt,vennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole E. Yttri

Jeg kan ikke finne noen andre som passer inn, så det kan nok hende det er din forfars bror.Med vennlig hilsenOle E. Yttri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.