Gå til innhold
Arkivverket

[#59051] Johanna Petersdatter f. 1867, Nössemark, Älvsborg


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Hei.Ei Johanna Petersdotter f. 1867 i 'Rørvigen', eventuelt Kölviken, Nössemark, Âlvsborg, skal være gift med skomaker Ludvig Martinsen f. 1862 i Berg, Østfold. De er sannsynligvis gift noe før 1895, da de får sitt første barn f. i Aremark, Østfold. Jeg finner dem ikke gift i Aremark eller Berg. Kan noen sjekke om de er gift i Nøssemark 1895 eller før?Hennes foreldre er muligens Peter Johannessen f. 1831 og Kristina Abrahamsdotter f. 1829 , med tilhold i Norra Kölviken i Dals-Ed i 1890.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

De giftet seg i Aremark 4 Januar 1895 Han heter Johan Ludvig Martisen. Hans far Martin Olsen skomaker, hennes far Peter Johannesson. Se iØstfold Prestegjeld/sokn: Aremark Aremark Kirkeboktype: Ministerialbok Nummer (arkivreferanse): I 5 Periode: 1878 - 1897 Oppbevaringssted: Statsarkivet i OsloMvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Johan Ludvig bodde på Langemyr når han giftet seg. Her er far, men det vet du jo sikkert. Martin Langemyr m b hf g Lappeskomager, understøttes af fattigvæsnet 1826 t n s 797 Anne Anders. k b hm g Husgjerning 1824 Id Sm n s 798 Allette Martins. k b d ug Husgjerning 1859 t n s 799 Marie Erlands. k b d. datter ug D 1897 t n s 800 Anna Erlands. k b d. datter ug D 1897 t n s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Alt dette var nytt, takk. Nå har jeg noe å jobbe videre med. Jeg har ikke funnet ekteskapet i Aremark, siden jeg bare så etter Ludvig og ikke Johan Lusdig, altså.Igjen: Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.