Gå til innhold
Arkivverket

[#59073] Oppsporing av båter


Gjest Kurt Martin Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kurt Martin Nilsen

Hans Jakob Hansen Espeland født 1823 i Herrad.Spind død 1879 Flyttet til Kopervik ,gift 1854 med Bertha Kristine Olsdtr.Bygnes Hans Jakob var jakteier og jaktfører. Broren Gabriel Matias jobbet som fraktemann på brorens båter Lurer på om det er mulig å spore opp disse båtene??Kurt Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kirsten olaug mølstre

Hei Kurt Martin. Har du vært i kontakt med Fiskerimuseet på Vea? Oddvard Sandve har vært kontaktperson der før. De åpner vel igjen nå i mai engang. Jeg har tatt kontakt med noen på Bømlo som vet en del om hvordan en kan finne slike båter.Jeg kan sende det videre til deg når jeg får svar. Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kirsten olaug mølstre

Kurt Martin. Jeg har fått vite at en som bor på Karmøy vet mye om gamle båter. Jeg har ikke lyst til å legge navnet hans ut på nettet, men du kan få e.mail adr. min og om du tar kontakt med meg kan jeg gi deg navnet hans. kmolstre@online.no Ellers går det gjerne ann å ta kontakt med Harald Hamre på Stavanger Museum. Lykke til. Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Martin Nilsen

Hei Kirsten og Hege.Takk for opplysningene.Skal sjekke opp med de forskjellige museumer Takk igjen Kurt Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.