Gå til innhold
Arkivverket

[#59087] astrid bjørnhild christensen f. 1899 g.m.med sylvester rønnestad , oslo


Gjest Helen Johanne Berget
 Del

Recommended Posts

Gjest Helen Johanne Berget

Astrid Bjørnhild Christensen f.1899. Jeg trenger hjelp til å finne hennes døds dag å år. Sylvester Rønnestad f.1875, assisterene forvalter Kristiania Folkebank avd.3. Sylvester sin døds dag og år.Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Legger inn min kommentar fra ditt andre tema 59088:Er helt enig med Anne i innlegg (2). Her er det noe som ikke stemmer! Det ser ikke ut til at du forstod det (innlegg 3), så jeg klargjør litt her:Legger inn lenke til din andre debatt ang Astrid: LenkeI FT1900 (se lenke innlegg(2)) står det at Astrid er datter i fam Rønnestad, altså er hennes pikenavn Rønnestad, jmfr dine opplysninger i Tema 59087 (Lenken over) hvor du sier hun blir GIFT Rønnestad og heter Christensen?! Den ektemannen du oppgir der kaller du Sylvester, men det er litt spes at han har akkurat samme tittel og arb.sted som sin evt svigerfar, altså Astrids far som heter Rasmus Rønnestad. (Iflg ditt innlegg (1) og FT1900) Har du sammenblandet noen her eller kan du forklare oss sammenhengen?Jeg legger inn samme kommentar i ditt andre tema 59087. Dette hører jo mer til der ettersom du i dette temaet først og fremst søker etter opplysninger om Astrids bror Oskar Rønnestad.Mvh Anniken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Sorry, her la jeg inn litt for mye fra min komm. i ditt andre tema som jo dreier seg om OSKAR Rønnestad.Bare for å få dette helt riktig: I DETTE tema handler det om Oskars søster ASTRID (født Rønnestad?)(eller var der gift Rønnestad?)Mvh Anniken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Ja, og nå ser jeg jo også at jeg heller burde lagt inn mine kommentarer her,men grunnen var at det i opprinnelig innlegg om Oskar at det sto at søsteren het Astrid (f/g Christensen??),el (f/g Rønnestad??) Rart da at hun ble gift med en med et såpass sjeldent navn som Rønnestad hvis det er samme Astrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Ja, Anne, dette må nok trådstarter Helen forklare for oss!En liten korr. ang Sylvesters tittel: Ser nå at Helen har oppgitt ASS. FORVALTER i banken og da er det jo ikke korrekt av meg å si at det var samme tittel som hans (evt?) svigerfar som jo var FORVALTER i samme bank avd. Altså har jo Sylvester evt jobbet under sin svigerfar i banken.Legger en lenke til den eneste Sylvester Krisistiansen jeg fant i Folketellingen 1900, i tilfelle Astrid GIFTET seg Christiansen og var født Rønnestad. Men dette er bare 'et skudd i blinde' mens vi venter på trådstarters kommentarer og oppklaringer :-)Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Takk for alle innlegg.Oskar Rønnestad f 1897Astrid Christensen er født Rønnestad 1899De er barna til Rasmuss Rønnestad f.1875 og Karen Andrea Flannum Andrea) f. 1872 på ModumDette til oppklaring Det er mulig jeg har formulert meg feilHilsen Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei Helen. Da blir det lettere å sjekke litt,når du har oppklart den siden. Men du vet ikke tilfeldigvis fødselsdato(ikke bare år) til Astrid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

I den andre tråden Helen har opprettet, har du lagt inn en lenke til FT 1900, Anne. Der står det at Astrid er født 12.05.1899.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Hei Helen Johanne Bra at du fikk rettet opp i navneforvirringene på begge tema (se 59087)!Jeg ser nå at jeg har noen stygge skrivefeil i mitt innlegg (5) ang søk i FT 1900 på Sylvester: Det skal selvfølgelig stå : 'Legger en lenke til den eneste Sylvester - Kristensen - jeg fant i Folketellingen 1900, i tilfelle Astrid GIFTET seg - Christensen - og var født Rønnestad. Men dette er bare 'et skudd i blinde'....'Som lenken(5) riktig viser står det Kristens. som etternavn i tellingen men han er jo født i 1899, så da bortfaller det vel. (Astrid er jo født 1899) Merkelig at det ikke er noen andre kandidater med Sylvester som fornavn og Ch/Kristensen som etternavn. Den jeg fant er også den eneste av alle Sylvester bosatt i Kristiania i FT1900.Hvor sikker er du på at Sylvester var født i 1875 og vet du evt noe mer om dato/sted etc?P.S Siden du har 2 pers i Kra Folkebank googlet jeg banken og fant denne boken. Kanskje du er interessert? Evt muligens til låns på bibliotek? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei AnnikenProblemet er løst!Jeg har tatt kontakt med et av barnebarna. Astrid Christensen er født 12.05.1899 d.16.08.1978 Sylvester Christensen er født 26.09.1898 d.05.01.1938Hilsen Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Gratulerer med løsningen på dine spørsmål i dette tema!Dette viser oss alle enda en gang hvor viktig det er å snakke med nålevende slektninger! De har ofte små og store opplysninger som er gull verdt :-)Har lagt inn en kommentar i ditt andre tema 59088. Der er jo ditt opprinnelige spørsmål ennå ikke løst.Mvh Anniken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.