Gå til innhold
Arkivverket

[#59088] oskar rønnestad f.1897 Oslo


Gjest Helen Johanne Berget
 Del

Recommended Posts

Gjest Helen Johanne Berget

Oskar Rønnestad f.1897 i OsloHan er søster til Astrid Bjørnhild Christensen f.1899.Deres foreldre var Karen Andrea (Andrea)Flannum fra Tarmen, Modum g.m. Rasmuss RønnestadHvor ble det av Oskar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Finner denne familien på 1900-tellingen,men får ikke verken navn eller familieforhold til å stemme med opplysningene dine i dette innlegget og innlegg ang. Astrid Bjørnhild Christensen.:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei Anne J.Den familien du fant er den riktige.Det er vel vanskelig å finne døds året (person vern) Jeg meg fram i kirkebøkeneHelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Er helt enig med Anne i innlegg (2). Her er det noe som ikke stemmer! Det ser ikke ut til at du forstod det (innlegg 3), så jeg klargjør litt her:Legger inn lenke til din andre debatt ang Astrid: Lenke I FT1900 (se lenke innlegg(2)) står det at Astrid er datter i fam Rønnestad, altså er hennes pikenavn Rønnestad, jmfr dine opplysninger i Tema 59087 (Lenken over) hvor du sier hun blir GIFT Rønnestad og heter Christensen?! Den ektemannen du oppgir der kaller du Sylvester, men det er litt spes at han har akkurat samme tittel og arb.sted som sin evt svigerfar, altså Astrids far som heter Rasmus Rønnestad. (Iflg ditt innlegg (1) og FT1900) Har du sammenblandet noen her eller kan du forklare oss sammenhengen?Jeg legger inn samme kommentar i ditt andre tema 59087. Dette hører jo mer til der ettersom du i dette temaet først og fremst søker etter opplysninger om Astrids bror Oskar Rønnestad.Mvh Anniken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Har prøvd å lete i 'Gravminner i Norge', men finner dem ikke der. Men det jeg stusset på var om du mente at hun som i folketellinga heter Astrid var identisk med den Astrid Bjørnhild Christensen du mener var gift med en Sylvester Rønnestad ? Hvorfor het hun da Christensen før hun giftet seg? Eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei Ann J.Jeg ser at mitt innlegg var feil.Oskar Rønnestad f.1897 Astrid f.1899 er født Rønnestad gift Christensen med Sylvester ChristensenOskar og Astrid er barna til Rasmuss Rønnestad f.1875 og Karen Andrea (Andrea) Flannum f.1872 Modum Hilsen Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei AnneProblemet er løst!Jeg har tatt kontakt med et av barnebarna.Astrid Christensen er født 12.05.1899 d.16.08.1978 Sylvester Christensen er født 26.09.1898 d.05.01.1938Gravlagt på Ullern kirkegårdDe er ikke registrert under gravminner.Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Ja, gratulerer med løsning på dine spørsmål i tema 59087!Men dette tema handler jo om hvor det ble av Oskar Rønnestad, og det er jo ikke løst ennå! Skriver derfor inn denne kommentaren for å hjelpe deg til at dette blir opplyst, slik at tråden ikke virker som avsluttet/løst.Håper noen har gode idéer og kan hjelpe deg videre. Har du spurt slektningene om Oskar? Lykke til videre!Mvh Anniken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Takk AnikkenJeg har leita på gravminner,men finner ikke noe gravplass. Det er mulig at han reiste til USA.Dit reiste en onkel Elias Andreasen Flannum. Han hadde 10 barn ,men hvor han reiste hvet jeg ikke. Nicoline Marie ( er søster til Karen Andrea og forannevnte Elias. Nicolines barn:Nils og Magnus reiste til USA. Foreldre er Andreas Pedersen og Anne Karine Gunvaldsdtr. de hadde 12 barn Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.