Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Terje Aarland

[#59089] Thomas Jansen Forland og Eli fra Drivenes?

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Thomas og Eli drog fra Forland på Sotra i 1872 for å søke bedre framtidsutsikter 'Down under'. I utvandringsprotokollen eller skipslisten er de ført opp under etternavent Torland, men etternavnet var Forland. LenkeThomas og Eli fikk et barn mens de bodde i Norge og fikk en ganske stor familie etter at de kom til New Zealand. Jeg har kontakt med ett av etterkommerne etter denne familien.Jeg trenger alt det som er mulig å finne av informasjon om forfedrene og etterkommerne etter søskene til både Thomas og Eli.Eli som var Austevolling har jeg en del info om i bygdebøkene for Austevoll, men jeg er er takknemlig for all info jeg kan få enten det er fra den ene eller den andre siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Aarland

Jeg har fått en del info om Thomas. Foreldrene var:Jens Thomasen Forland f. 1816 g.m. Ingjer Nielsdtr.Glesnes f. 1818.Jeg tror at de i tillegg til Thomas hadde barnaBente Marie 1843-45Bente Marie 1845Nilsine Gurine 1853-94Nils 1847Erik 1850I første omgang trenger jeg info om etterkommerne etter søskene til Eli og Thomas?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Oddvar Søreide

Litt greit å få inn informasjon for kven ein ser etter.Her er giftermålet til Thomas J. Forland [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=vi12451867&gardpostnr=157&personpostnr=937&merk=937#ovre>LenkeHer blir dattera Benthe Marie født. LenkeHer er familien i 1865. LenkeHer er Nilsine Gurine gift. I 1875 er ho busett på Bjorøy, der er også mora Inger N. søstera Synneve J. og broren Erik J. Lenke LenkeEngel og Nilsine får 5 barn Lenke Lenke Lenke Lenke LenkeHer er sønnen Nils Martin i 1900 Lenke Her er Albert i 1900 Lenke Her er sønnen Engel i 1900 LenkeHer er Synneve J. som enke på Bjorøy, da oppført med 3 barn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.