Gå til innhold
Arkivverket

[#59097] Tyding av dåp i Eidanger 1813


Gjest Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnar Halvorsen

Leter etter dåpen til Søren Christiansen Dalen f.ca.1812 i Eidanger. Den eneste jeg finner i kirkebøkene i dette tidsrommet er døpt i 1813. Jeg klarer ikke å lese det som står der. Jeg er ikke sikker på att det står Søren, kan muligens være Jøran. Høyre side, andre dåpen i 1813, tror farens andre navn er Kristian? Er det noen som kan tyde denne dåpen for meg? Lenkemvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

fød 10 Decbr, døbt 1ste Jan: Slemdal Jens Nielsen Wanneboe og Ingeborg Nielsdtrs db. Søren. Fad: Ingeborg Præstegaarden, ??? Øvreboe, Niels Hvigstad?, Solve Præstegaarden, Gullich Hvigstad.Slemdal er det nåværende Siljan, som dengang sorterte under Eidanger prestegjeld. Jeg er ikke spesielt godt kjent med stedsnavn i Siljan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takkDet er godt man kan få god hjelp, dette hadde jeg aldrig klart å finne ut av på egenhånd.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.