Gå til innhold
Arkivverket

[#59099] Hilda Johansen fra Frosta, far var Bernt Kristoffersen Aunan/Alstad


Gjest Johan Ole Kjelstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Ole Kjelstad

Klarer ikke å finne Hilda Berntsdtr fra Frosta, f. 24.02.1882 etter folketellingen i 1900. Da bor hun på Voldsminde 2 i Trondheim sammen med sin stefar, mor Oline Ottesdtr Karlsen Korsen Vikaleiret og halvsøsken.Lenke Mvh Johan Ole Kjelstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Hildas dåp i 1882: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6588&idx_id=6588&uid=ny&idx_side=-38>LenkeHilda Berntsdatter, f. 1882 på Asklundvald, gift 14. juli 1904 i Åsen med Kristen Paulsen Sundal: Lenke Hans foreldre omtales i bygdebok for Åsen, bind 5, s. 360.Sønn Paul Lenke døpt på Frosta. Foreldrene bor i Lunden ved Sundalen i Åsen. Faren er fabrikkarbeider (på sprengstoffabrikken i Sundalen, vil jeg tro).Datter Olaug, f. 1906 (nr. 9) Lenke Familien bodde i Nydalen i Åsen. Faren er også nå fabrikkarbeider. Kan han ha tatt seg arbeid på ullvarefabrikken i Nydalen?Hilda døde i Nydalen i 1907: Lenke (nr 1).Kristen og barna flyttet til Ranheim. Der døde Kristen 29. mai 1910. Nevnes ved sin død som fabrikkarbeider, og kalles i kirkeboka Kristen Paulsen Belle (etter farens heimgård i Selbu).Fabrikkarbeider Paul Sundal døde 9. juli 1925 på Melhus pleiehjem i Melhus, men ble gravlagt på Ranheim. Ved sin død hadde han bopel Prestmo, Ranheim.Disse opplysningene er fra kirkebøker for Ranheim.Olaug ble konfirmert på Ranheim i 1920: LenkeHun ble gift Johansen, og bodde på Ranheim. Se Lenke (nr. 12), døde i 198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Flytteprotkoll for lensmannen i Åsen 1901-1945 viser at Hilda Berg, f. 24.2.1882 på Frosta, meldte innflytting til Åsen 27.8.1903. Hun kom flyttende 31.7. fra Trondheim, hvor hun også hadde hjemstavn. Bopel i Åsen oppgis til Nydalen.Samme kilde viser at Kristen Sundalen, hustru Hilda (!), barn Paul og Olaug flyttet fra Åsen i mai 1908. Som reisemål oppgis 'Trondhjem'. At Hilda er oppført må bero på en misforståelse. Det er uten tvil Kristen Sundals kone som døde i 1907. Ved sin død Lenke nevnes Kristen som enkemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Kan du sende meg en mail på arne [rar a] langaasan [punktum] no? Jeg har noen tilleggsopplysninger, og den adressen jeg hadde på deg fungerte ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.