Gå til innhold
Arkivverket

[#59104] Skrangleorkester i Bergen


Gjest Grete Jøraas
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Jøraas

Min tante var (visstnok) med i noe som kalte seg 'et-eller-annet skrangleorkester'; dette var på 1950-tallet sannsynligvis. Vet noen noe om dette orkesteret,det rette navnet, og finnes det bilder? Håper på hjelp og opplysninger selv om dette ikke akkurat er et vanlig tema her i forumet.vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Er det 'Larmonien' du sikter til? Altså motstykket til Harmonien her i byen. Det eksisterer fortsatt, og lar seg sikkert oppspore per nettsøk.Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Takk Are, dette høres riktig ut (det ringer i en bjelle..) og takk for linken. Skal logge meg nå, forhåpentligvis har de gamle medlemslister mmtakk fra grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Larmonien har visst alltid vært et studentorkester, og da er det ikke riktig 'skramleorkester'. Ordet 'Skramleorkester' var det ene av to ord i navnet, så sant jeg husker riktig da. Min tante må ha vært medlem ca 1945-55 (men kanskje også før krigen)hilsen grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erna Leach

Min far og to av mine onkler laget Skrangleorkester og spillte i en av mine tanter's bryllup, enten 1946 eller 1948. De laget 'skranglekassene' av en gammel brødboks, la Hansalokk inni, og spikret den fast til et gammel kosteskaft, det laget masse støy. Vi unger syntes det var veldig moro.Erna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.