Gå til innhold
Arkivverket

[#59112] Kristoffer Pedersen f. 1848 gift 1875 i Glemminge? med Amalie Thomasdtr f. 1854


Gjest Wenche Örbeck Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

De fikk en datter Alvilde Kristine Kristoffersen( senere Hansen) f. 20 februar 1880- döpt i 11 april, men dette er det vi vet om familien. Er det noen som kan hjelpe oss? Takker for all hjelp. Wenche Örbeck Kristiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Wenche!Legger inn dåpen til Alvilde Kristine.Faren Kristoffer bodde på Labråten og moren Amalie på Ørbek.Ser at en Anders Pedersen er fadder.Kan det muligens være Kristoffer's bror? Kildeinformasjon: Østfold fylke, Glemmen, Ministerialbok nr. 11 (1878-1917), Fødte og døpte 1880, side 35. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3446&idx_id=3446&uid=ny&idx_side=-42>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Tusen takk Ann-Mary! Hvordan fant du ut at faren var födt på Labråten? Jeg fant begge bosatt på Örbäk...men hvor ligger det i Fredrikstad? Det må vel väre noe annet det står? Vet jo hvor Örbäk/Örbekk på Eidsvoll er! (der kommer jeg fra) Men visste ikke at det fantes en Örbäk andre steder:-) Takk igjen Ann-Mary! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Hei igjen! Ser på tittelen til faren, er det 'farmer eller farver??' Litt vanskelig å tyde syntes jeg!! Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei igjen Wenche! Nå må jeg rette opp en blunder jeg gjorde!Labråten gjaldt paret ovenfor Kristoffer og Amalie,det så jeg nå. Det står Farver på Kristoffer's yrkestittel.Gården Ørbæk(Ørebæk på tellingene)ligger i Onsø,Østfold.Fikk det også bekreftet ved å kikke på dåpen til Alvilde Kristine i klokkerboken.Der står det at foreldrene bor på Ørbæk i Onsø. Kildeinformasjon: Østfold fylke, Glemmen, Klokkerbok nr. 5 (1876-1893), Fødte og døpte 1880, side 68-69. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7212&idx_id=7212&uid=ny&idx_side=-37>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Tusen takk Ann-Mary! Tenk så artig, min venninne og jeg stammer fra en plass som har samme navn Örbäk, men på to 'sider' av landet! Skulle så gjerne hjelpe henne med mer om disse forfedrene. men tittelen 'farver' hva gjorde nå han mon tro? Har bare födelsåret på de to, 1848 på Kristoffer og 1854 på Amalie.Ikke noen mulighet her vel??? Takk Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Kolberg

Hallo Wenche -vel: Kristoffer Pedersen var født 27.7.1848 i Løiten, døpt der 27.8. og med foreldre Peder Eriksen og Ingeborg Christoffersdtr Trettebergseie. Moren er død ved folketellingen i 1865, Kristoffer kalles da skomagerdreng, og faren selveier på Søby og da 70 år f i Elverum…. Og Amalie Tomassen/Tomasdatter var født 24.2.1854 i Lyngdal, døpt 19.3 og med foreldre Thomas Aresen o h Anne Berthea Bernt Christiansdtr Bergkjærn. I 1865 bor de på Ytre Berge, faren kalles da ’inderst’ og har fattigunderstøttelse er 45 år og født i Søgne. Moren er 49 og født i Lyngdal. Noe synes å ha gått galt i familien. Men det går jo greitt å gå videre derfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Kjempetakk Frank! Hyggelig å 'treffe' deg her! Nå har jeg fler data å gå ut ifra. Takk og ha en fin kveld! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.