Gå til innhold
Arkivverket

[#59113] Berte Mikalsdatter f 1803-17.10.1878


Gjest Wenche O Abeltun Tarberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche O Abeltun Tarberg

Er det noen som vet hvor henne kommer ifra? Hun vart gift 1826 med Martin Rasmusson Høydalsvik f1798 Volda-04.12..1882.Vet ikke mer klare og følge han videre bakover men ikke henne,fant dem i herøyboka bind 2 s 116. Er det noen som vet hvor Berte kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Veit ikkje om du har sett i FT 1865 for Herø, garden Bergshaug. Der er Berthe Mikkelsdtr. og Marten(Martin)Rasmuss. født i Volda. MVH Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche.O. AbeltunTarberg

Hei Bjørg.Jeg har kikket på lenkene du har lagt ved men må innrømme at jeg ikke klarer å lese det som står der,det er enkelte kirkebøker jeg sliter litt med. Står det noe om hvem som er hennes mor og hva slags dato hun er født? Ja har sett på folketellingen for 1865,men kom ikke noe videre med den. Også på folketellingen for 1801 der står Michel oppført som tjenestegutt og ugift. har kikket litt i Herøybøkene under Remøy ,regner med at vi kan tolke Remøen som Remøy.Men fant ingen der heller.mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche.O. AbeltunTarberg

Hei BjørgFinner en Mikkel Rasmusson Løset f 1176 Syvde -1805 gift 1802 med Lisbet Jonsdatter Remør 1778,( hennes foreldre har jeg funnet på Remøy i Herøyboka)Så da er ddt nok rett person ja står og at de har en sønn Mikkel 1804Så tusen takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.