Gå til innhold
Arkivverket

[#59115] Studiosus Johannes Bryndelsen fra Christiania, nevnt 1781


Gjest Ronny Rismyhr Haugen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ronny Rismyhr Haugen

Johannes er utlagt som far til Marte Knutsdatter Nøtåsens uektefødte barn Per, døpt i Elverum 20. mars 1781 (Lenke, tredje kolonne, nr. 2).Det er ellers ingen spor etter Johannes i Elverum. Er det noen som vet noe mer om mannen? (Jeg finner ingen passende kandidat ved landsomfattende søk i 1801-tellinga.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg tror ikke han er født i Christiania, men det skal jeg forsøke å finne ut.Men er dette den samme Marthe Knudsdatter som gifter seg i 1784 med Jens Thoresen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Rismyhr Haugen

Takk for det.Ja, det er samme Marte Knutsdatter. Hun var fra Søndre Nøtåsen, døpt 21.10.1759, død 31.08.1842, og gift 18.06.1784 med Jens Toresen Vestre Sætre, døpt 29.07.1753, begr. 04.04.1802, som døde 'hastig av sterk forkjølelse'.Sønnen Per 'Johansen' er konfirmert 08.10.1797 med Sætre som tredjenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.