Gå til innhold
Arkivverket

[#59135] Utvandra til Millwance USA 1870


Gjest inger f.Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest inger f.Kristiansen

Gulbrand Torstensen f.17/11-1831.Han reiste over med Norlyst i mai 1870.Kona reiste etter i 1871 .Hun hette Karen Larsd.F.9/1-1826.Deres barn Gunnar f.14/6-1865.Lars f.28/2-1868.Hun haddde fra før Elen Sofie Christofersd.f.30/1-1857.Kasper Christofers.f.25/9-1861. Har ikke funnet hun med barna på emigrasjonslista.Men han fant jeg. Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger f.Kristiansen

De kom fra Eidskog.På han sto det Vinger på emigrasjonslista 1970 fra Christiana.Men alle står oppførti folketellingen 1865 over Eidskog. Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger f.Kristiansen

Jeg hae skrevet det litt feil på kartet står det slik Milwaukee ,det ligger et stykke ovenfor Chicago. Jeg skulle lagt inn de sidene som du spøretter,men det er ikke min beste side. Mvh inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Thorsen

Familien står omtalt i bygdeboka for Eidskog b. II s 391. Gulbrand Tostensen Østfjeld f. 17/11 1831 ble 30/04 1865 g.m. Karen Larsdtr. Vestfjeld f. 9/1 1826 - hennes 3. ekteskap. Begges familier kan spores bakover, men det har du kanskje allerede registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Thorsen

Broren, Ole Torstensen f. 17/11 1828 - 42 år i 1870 - står oppført i emigrasjonslisten sammen med Gulbrand, men enten har han 'hoppet av' før avreisen, eller returnert etter kort opphold. Han gifter seg 25/7 1875 m. Olia Hansdtr. Børrud f. 30/3 1830 (E II s 93) og de får 5 barn. Han dør 25/4 1889. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger f.Kristiansen

HEI Takk til dere alle sammen,som har hjulpet meg.JEG fant de ikke kan ha bodde der så lenge,er det noen andre lenker jeg kan søke i USA. Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har søkt på 1880 tellinga på FS, og har kun funnet en: Casper Gulbranson, 18 år, født i Norge som arbeidet som gårdsarbeider i Hammer, Yellow Medicine, Minnesota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger f.Kristiansen

Ja det var en nøtt.Det kan være at dem har flyttet dit.Da de ikke ble funnet i 1880 i Milwukee.Du finner ikke flere av denne fam.der da.Hva står FS for. Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.