Gå til innhold
Arkivverket

[#59154] Hjelp til tydinga av stedsnavn


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Kan noen hjelpe meg med å fortelle hvor denne Andreas Johansson kom fra. Finner ham ikke blandt fødte i Sannidal.LenkeØnsker å gå videre med foreldrene til Andreas.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Inger-MarieDet står vel Qville sogn i Bohuslän. Da skal du til sverige. Skal se om jeg finner han i fødelsesboken der.Hilsen Anne Lene hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det er ikke så rart at du ikke finner ham i Sannidal, da han oppgis å være født i 'Qville sogn Bohuslehn', sønn av Huusmand Johan Kristiansen'. Da fødselsdatoen 16/2-1843 er oppgitt, bør det være gode muligheter for å finne ham i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Nei det er desverre ikke så lett å finne han i Sverige. For Qville sogn er scannet materiale først tilgjengelig fra ca 1860. Hva jeg kan se på Svar.se skyldes det at mye materiale er skadet i brann.Så er han jo vekk fra Sverige før 1880 tellingen som han ellers ville vært å finne. Kan se etter far i tellingen men det aner meg at å lete etter en Johan Kristiansen kan bli et sjansespill i forhold til det å finne rett familie. Vi får se.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen. Jeg hadde ikke klart å lese at det var fra Sverige han kom.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.