Gå til innhold
Arkivverket

[#59156] anne mortensdatter


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg leter etter etter en Anne Mortensdatter som skal være født i Søndeled i 1829. Finner en som er født 17 feb. 1829 men da heter hun Ane tomine. Tror dere jeg kan regne med at dette er min AnneLenkeMvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det kan være riktig jente, men du kan ikke regne med det uten videre!For at vi skal kunne vurdere om det er riktig jente, må du først fortelle hva du vet om 'din' Anne Mortensdatter. Hvilke kilder har du funnet henne i? Har du noen lenke til folketellingene 1865 og/eller 1900, vielse, begravelse, barns dåper osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Det jeg vet er at hun døde 15.03.1899 i Sannidal og ble begravet 22.03.1899. Hun skal ha vært gift med Ellef OLsen Ødefjeld som jeg ikke har funnet ut noe om annet enn at han kom fra Sannidal.Anne og Ellef fikk en sønn Morten født 05.11.1865 i Sannidal.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Nettopp; der kom vielsen med fødested og navn på faren, og da ble det mye enklere å finne rett dåp (Carsten har utvislomt funnet rett jente i innlegg 4).Poenget er altså å nøste seg bakover trinn for trinn. Det er lurt å finne vielsen før en begynner å lete etter dåpen, for med farens navn blir det enklere å plukke ut riktig person - i dette tilfellet riktig Anne Mortensdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Hjertelig tusen takk for hjelpen!!!Jeg hadde lett og lett i disse kirkebøkene i mange dager nå men hadde nok oversett vielsen til disse. Nok en gang takk.mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Finnes det noen som kan hjelpe meg videre. Hvem finner jeg foreldrene til Ane?? Fatter ikke hovrdan jeg skal komme videre.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanny Vist Aanes

Ser du etterlyser Anne Mortensdatter, jeg holder også på med denne familien. Ellef og Anne hadde også sønnen Ole,han var far til min mormor,Aleksandra Thorsen.Er du kanskje i slekt ? Min e-post adr. er: saviaa@tele2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Dette er min manns familie. Disse er ikke i helt nær slekt men kommer som søskenbarn tremenning til min manns morfar.Ole Har jeg ikke funnet som enda har lett i kirkebøkene i mange dager. Dersom du kan gi meg et årstall for vielsen og sted så ville jeg bli kjempeglad.Kan prøve å sende det jeg har lagt inn i slektstreet på Ellef og Anne men da må mannen min være hjemme da jeg ikke er noen kløpper på å ta utdrag fra rapportene mine.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Melding nr. 17 var til Sanny.Ser at jeg ikke vara helt nøye med store og små bokstaver.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Knutsen

Om det har noen interesse så legger jeg ved side 326 fra Sannidal og Skåtøy av Olav Sannes. Det står nevnt at Morten solgte gården og flytta til Skien. Det er flere med Ødefjeld-navnet i bl.a, tidligere Solum kommune og en finner lett noen navn på Grenlandslekt, gravsteder: Nenset i Skien og Tørmo i Porsgrunn. Også DIS-Norge, gravminner har en del navn under Skien, Nenset. Mvh. Bernt

bilete4742.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanny Vist Aanes

Hei ! Har selv hatt problemer med å finne giftemålet til Ole Ellefsen Ødefjeld, men han er født 16/11-1856, døpt i Sannidal. Han ble gift med Sofie Emilie Aleksandersdtr. født 27/10-1873, i Tanum Sverige. De hadde barna Anna Bertine, født 14/11-1896, Aleksandra født 4/4-1899 og Ellef født i 1904, tror jeg.Ole døde 17/1-1918, Skåtøy og Sofie 15/2-1911.Utdraget fra bygdeboka har jeg, den lånte jeg fra biblioteket i Kragerø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Hjertelig takk for opplysningene.Det var mange nye opplysninger for meg. Kommer tilbake med opplysninger som jeg har samlet til deg Sanny.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.