Gå til innhold
Arkivverket

[#59169] Var Prins Oscar senere Oscar II i Sandsvær i Buskerud juli 1852 ?


Gjest Knut Andresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Are S. Gustavsen

Hva du finner Berit. :-)To digresjoner:(1) Som tidligere numismatisk interessert, oppdaget jeg plutselig denne: '2005 Myntgravør Øyvind Hansen død.'Øyvind Hansen har i dobbelt forstand satte preg på mye i manges liv under signatiren Ø. H. Jeg tror vedde en mynt eller to på at samtlige deltakere her på bruket, ved å åpne sin portemoné, vil kunne gjenfinne denne signaturen på en eller flere av sine pengestykker.(2) Det var også interessant at ølbrygging skal ha blitt forbudt i 1645, og jeg undres derfor på om det gjaldt kun Kongsberg.Jeg kan ta dette opp som egne temaer ved en annen anledning, men synes at det er flott at du tok med hele listen, Berit. Dette selv om den ikke inneholdt noe årstall 1852 for prins Oscar.Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det står riktignok ikke noe om prinsen, men kong Oscar I var der i 1845. Jeg ville jo trodd at det ville vært en begivenhet om prinsen hadde vært der i 1852. Prinsebesøket i 1813 er jo nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.