Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Geir Woll

[#59176] Oppslag i bygdebok for Grue

Recommended Posts

Gjest Geir Woll

Jeg har tidligere hatt oppe noen temaer vedr. Grue, men ikke fått noe særlig respons!Prøver derfor om det kan være noen som evt. finner noe om disse personene i bygdebøkene for Grue!Jeg legger ut linkene til de aktuelle temaene!1. Stedet Snapa - [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=58989&sok=&nr=7&antinnlegg=1#anker>Lenke2. Stedet Rismoen under Enger vestre -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Om du får 'dårlig responsen' denne gangen også så finnes jo sikkert disse bygdebøkene på Deichmann eller Nasjonalbiblioteket slik at du kan se i dem der, eller få lånt dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eva Tomter

Det er ikke mange med Snapa som etternavn, men de er kanskje i den slekten du jobber med? nr 2 kommer fra Grue.

bilete4732.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eva Tomter

En syltynn teori: Lenke Magnus Snapa født 09.05.1910, sønn av Karl Amundsen og Emma Arnesen. De bor riktignok i Skulestadrønningen, men kan Karl Amundsen kanskje være bror av Anton Amundsen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eva Tomter

Bror til Magnus, Amund Snapa: Lenke født 03.03.1908. Amund var gift med Solveig og de hadde sønnen Øystein.

bilete4733.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Woll

Takk for innspillene, Eva og Berit!ad #3:Det er riktig at det er denne familien som jeg bl.a. jobber med! Jeg har dog kontroll på de andre i denne familien!ad #4: Det er korrekt at Karl er bror til Anton.ad #5: Det er korrekt at Magnus er bror til Amund. MEN Øystein er SØNNESØNNEN til Amund og Solveig - altså ikke barnet!!Det jeg etterspør er altså konkrete opplysninger vedr. de nevnte personene i lenkene på #1.Mvh Geir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive