Gå til innhold
Arkivverket

[#59180] Lagnaden til Anna Sofie Kristine Knutsdtr. Bunesfjord. Lofoten


Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Hei alle. Lagnaden til Anna Sofie Kristine Knutsdtr f 17.07 1872 i Bunesfjord, Moskenes. Foreldre Knut Andersen og Regine Dorthea Olsdtr.Permanent bildelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20071106630198.jpg>Lenke. Anna ble konfirmert Permanent bildelenke: Lenke samme far Knut ble oppgit. Men da Anna giftet seg med Ole Mathiasen f 1868 den 05.05.1895 Tilstod Knut for presten at Anna ikke var hans datter. Hennes biologiske far var Andreas. Så nå er Anna blitt Andreasdtr.Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer er en Ole Augustsen f. 1898, Flakstad, i folketellingen for 1900, fattigunderstøttet, vel 'tetogen' i en familie, som vi ville sagt det i Okka by.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Denne lenka er jo helt feil, skal prøve på ny:Lenkef. 24. juni, døpt 12. august 1877, August, sønn til Aage Hansen Fævaag og konen Kristiane Marcelia Hypertsdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Fra Familysearch:AAGE HANSEN Pedigree Marriages: Spouse: KRISTIANNE MARCELIE HYBERTSDTR. Family Marriage: 12 OCT 1875 Stjorna, Sor Trondelag, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Erling. Tusen takk for hjelpen. Jeg ser at Ole er på Skjørn. FT 1900 Skjørn Lenke hvor det ble av moren Anna og faren August er en gåte. Jeg har lett i Nordland og Sør-Trøndelag, også på dødslister, men de er totalt forduftet?? Er det noen som har et forslag til videre granskning? MVH. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer gifter hun seg i Rissen den 21.10.1910 med den 31 år eldre Karl Johan Karlsen, Luddisve, begges 2. ekteskap. Hennes far oppgis her til å være Andreas Johannessen. Spennende.... hvem kan han være?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeJeg tenkte jeg måtte sjekke fødte før 1906, just in case....og her er en sønn Alf f. 1904 , 'uekte', se nr. 41, faderens første og moderens 2. leiermål (altså Ole Solberg)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Erling. Mange tusen takk for hjelpen. Alt stemmer det du har funnet ut om Anna Sofie. Så, ved din hjelp, har Jeg (vi) fått svar på det som har vært en gåte i familien over lengere tid. Godt jobba. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.