Gå til innhold
Arkivverket

[#59185] Dåp i Ål i Hallingdal. Hjelp til tyding av tekst.


Gjest Per Reppen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Reppen

Dåp 1843, nr. 30, født 02.04, døpt 23.04., Randi, uægte, men kva står det under foreldre i tillegg til Astrid Tostensdtr. og Olavus Hansson. Her er dåpen: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1148&idx_id=1148&uid=ny&idx_side=-126>LenkeDå ho vart konfirmert 15.07.1860, nr. 30, er ho skriven Tveteeie, LenkeI 1900 er ho på Voss, og skriven for Sorteberg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Prøver meg på en tolkning av dåpen her: Randi fød 02.04 og døpt 23.04.1843. Foreldre: Pige Astrid Tostensdatter Sonde(Søndre?) Liahagen og dreng Olaves Johannesen fra Aggers sogn(??). Liahagen vet jeg iallefall er i Ål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove D. Johansen

Tror det kan stå Olavus Hanssen Hjortnæss, Aggers sogn. (Johannessen er strøket over og rettet til Hanssen)Tove D. Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Reppen

Mange takk til Anne Lise og Tove for god hjelp.Forslaget Sonde(Søndre?) Liahagen fekk meg til å sjå litt meir på fadderane og der har vi Syver Sandelihaugen, så eg trur det skal vera Astri Tostensdtr. Sandelihaugen.Agger sogn er nok Aker sogn i Oslo, og der finn vi Hjortenes (fergekai).Litt meir arbeid for å sjå dette stemmer:-)Mvh. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.