Gå til innhold
Arkivverket

[#59186] Hjulmager Jacob Andersen i Drøbak. Hvem er hans foreldre?


Gjest Olav Aasmundrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Jeg lurer på om det er samme par som ble gift i Enebakk som nr 9 1829. Han er fra Krogstad pr.gjeld. Alderen passer godt med dem som flytter til Drøbak tre år senere:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kan det da være dette paret som gifter seg her i 1829? Han er fra Schie: Kildeinformasjon: Akershus fylke, Enebakk, Klokkerbok nr. I 1 (1815-1833), Ekteviede 1829, side 459-460. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Mulig Jacob Andersen i 1801 Kråkstad:LenkeAnders Henriksen og Ragnhild Jacobsdatter Sandvolden er faddere på Anne Olene f 1830. Se lenke i 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Aasmundrud

Hjertelig takk Astrid og Kjellaug! Dette ser bra ut! Greier dere å tyde gardsnavnet til garden Johann Olsdatter kommer fra da hun gifter seg? mvh Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ja, det fant jeg og ut at det liknet paa, men finne ingen Johanne döpt i Enebakk fra Titut. Finner en i 1804: Kildeinformasjon: Akershus fylke, Enebakk, Ministerialbok nr. I 2 (1755-1806), Fødte og døpte 1804, side 251-252. Permanent sidelenke: LenkeHar sett igjennom 1803 - 1804 og 1805.Foreldra her er Ole Halvorsen og Kari Larsdtr synest det staar Slette Skrabben, men er ikke sikker.Men det kan godt vaere det er helt galt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kildeinformasjon: Akershus fylke, Enebakk, Ministerialbok nr. I 3 (1756-1806), Trolovede 1804, uten sidenr. Permanent sidelenke: LenkeHer blir dette paret forlovet/gift. helt överst til venstre. Han fra Sköyen og hun fra Slette Krabben, synest det staar enke for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Der kom du meg i forkjöpet igjen, Astrid-:)Skulle staa 'enke og', her er en enkemann i 1801: LenkeDet er og en Karen Larsdt i passe alder som er gift i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er daapen til den Jakob Andersen som er i Kràakstad i ft 1801 (se Astrids innlegg over)han er n 8 fra toppen: Kildeinformasjon: Akershus fylke, Kråkstad, Ministerialbok nr. I 2 (1786-1814), Fødte og døpte 1798, side 40. Permanent sidelenke: LenkeDe bor da paa Carlsmyhr synest jeg det staar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dette paret - Anders H og Ragnild J - blir gift 6/12-1794 (se högre side): Kildeinformasjon: Akershus fylke, Kråkstad, Ministerialbok nr. I 2 (1786-1814), Trolovede 1794, side 118. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7556&idx_id=7556&uid=ny&idx_side=-101>LenkeHan fra Schodboe og hun fra Lovestad - er ikke sikker paa navnet her.Ragnhild Jakobsdtr Luvestad blir konfirmert i 1780: LenkeEn Anders Henrichsen blir konfirmert i Kraakstad i 1752, litt gammel kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Aasmundrud

Nok en gang mange takk Astrid og Kjellaug. Jeg hadde også funnet Johanne f. i Enebakk i 1804. Om dette er den rette Johanne er ikke helt sikkert. Hun kan være f. i et annet prestegjeld. Jacob hadde jeg også funnet som sønn av Anders Henrichsen og Ragnhild Jacobsdatter på Carlsmyhr f. 1798. Jeg konsentrerer meg nå om å kunne bekrefte at Johanne g.m. Jacob var datter av Ole Halvorsen og Kari Larsdatter på Slette-Skrabben. God kveld! Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.