Gå til innhold
Arkivverket

[#59193] Navnetyding 1878


Gjest Tore Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Johansen

Trenger litt hjelp med etternavnet til moren ved Marie Eugenia Thereses dåp i 1878.Josefine Emilie Kaa????Lenke (Om noen kjenner til damens opphav er jeg lutter øre.) Mvh. Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Her er Marie Eugenia Thereses konfirmasjon i Holter krk. i Nannestad. Står det Guthaug som bosted? Og her mener jeg det står noe annet enn Kaarsen som etternavn på moren, noen som kan tyde det?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Solli

Det kan synes som om det står Guthoug eller kanskje Geithoug. Og her synes jeg at etternavnet mer ser ut som Knudsen.Marianne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Takk så mye, Guthaug kan stemme med videre historikk, noe annet var etternavnet til moren. Her må jeg vist en tur på biblioteket og bla i boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Ja, her er Marie Jensen i 1900LenkeMen moren er fraværende. Har ikke klart å finne henne i Kristianie heller. Får se om det står noe i bygdeboka for Nannestad.Mvh. Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.