Gå til innhold
Arkivverket

[#59198] Feil i Døypte i Strømsø 1848 - 1858?


Gjest Tore Næss
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Næss

Når jeg prøver å søke i denne databasen får jeg bare denne feilmeldingen: ''Fann 11 av 13561 personar i 11 forskjellige handlingar Feil ReadString 1 520093696.'' Ingen liste av personer nedenfor.Mvh Tore Næss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Nå har jeg søkt på flere forskjellige måter i databasen, uten å få noen feilmelding.Kan du fortelle eksakt hva du søker etter som gir deg denne feilmeldingen, evt. får du den på samtlige søk i den databasen?Husk å klikke på Ta bort søkeresultat når du skal lage et nytt søk i databasen og ikke bruk Tilbake/Back-knappen i nettleseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Næss

Hei, Jeg prøver å finne en Anders Christensen som var 45 år i 1801 og bodde da i Bragernes.Jeg søker på Barn/førenavn/børjar på/ anders.Feilmeldingen kommer umiddelbart.Nå har jeg prøvd endel andre søk i den databasen og med unntak av førenavn/er lik/anders og førenavn børjar/anders på så ser de ut til å gå bra!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Jeg forsøkte kombinasjonen barn/førenavn/børjar på(vis) og Anders, og det gikk helt fint.Men - hvis du leter etter en Anders Christensen som var 45 år ved FT 1801, så vil du vel ikke finne ham blant de døpte 1848-1858 uansett? Han må jo være født omkring 1755?Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Næss

Det er mer som skjer: Når jeg søker på far/førenavn/inneheld(vis)/rist så får jeg opp en lang rekke alternativer.Velger så Christen og Søk. Det kommer opp 26 poster hvorav de 10 første vises. Når jeg velger Neste side blir alt borte og jeg får denne feilmeldingen:Fann 26 av 13561 personar i 26 forskjellige handlingar Feil ReadString 8 247.Jeg hadde samme feilen som beskrevet i (1) i går også, så PC'en har vært re-startet i mellomtiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Næss

Else, Jeg er flau, jeg har sett 100 år feil!Men jeg får feil ved søk i databasen selv om det er feil århundre!Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Næss

Else, I søket du prøvde (5), valgte du da en Anders og gikk videre på Søk? jeg får også fram en liste over 11 stk Anders, men når jeg velger noen og prøver å søke videre så får jeg feilmelding.Til Annette, Jeg kjører Explorer v. 7.0. Kan det ha noe å si? Det virker riktignok bra på alle andre søk, men ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Næss

Takk for rask aksjon, jeg hadde ikke forventet at det skulle skje noe etter at jeg tok kvelden i går. Nå går det greit hos meg også. Bare så synd at jeg hadde sett 100 år feil så det var ikke denne jeg egentlig trengte :-)Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.