Gå til innhold
Arkivverket

[#59199] Jakob Dinessen i Evenes Ofoten 1825-1848


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Jakob Dinessen f. 1751 d. 1848 var fra Brønnøy Nordland. Han ble gift mellom 1810-1825 med Dorethe Hansdtr. Bosted var Fure Evenes. Kan noen si da og hvor de ble gift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Det er skifte etter Dorthea Hansdatter i 1842. Hun har vært gift før - en sønn Daniel Hansen, 30 år nevnes i skiftet.Barna til Dines Jacobsen og Dorthea Hansdatter er:Carl Dinesen, alder ikke nevnt.Ole Dinesen, 23 år.Andreas Dinesen, 20 år.Johan Dinesen, 18 år.Jacob Dinesen, 14 år.Hans Dinesen, 9 år.Etter barnas alder å dømme er de kanskje gift en gang før 1817 - hvis de var gift før de fikk første barnet. Vet ikke om dette er til noen særlig hjelp.IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan dette være Daniel Hansen i 1865? Han har en datter Dortea som eventuelt kan være oppkalt etter farmor Dorthea Hansdatter Lenke. Daniel er født i Dorstad prstd.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfred Arntsen

Magaret,Jeg har at Jacob Dinessen fra Brønnøy (1751-1848) var gift med Karen Bjørnsdtr., født ca 1747 i Brønnøy. Det er sønnen Dines Jacobsen (Scharman), (1780-1848), som blir gift 30. september 1814 i Vågan, Lofoten med Dorthea Hansdtr. Hun hadde sønnen Daniel Hansen fra et tidligere forhold (ekteskap ?). Dines og Dorthea fikk 9 barn, som jeg vet en del om. Si fra om du vil vite noe om barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Hva tenkte jeg? Det var Dines Jakobsen f. 1779 d. 1848 (sønn av Jakob Dinessen (1749-1828) og Karen Bjørnsdtr. (1751-1825) Skaaren Brønnøy) jeg mente ! So sorry! And you all managed to find the answer anyway! Alle var meget hjelpsom! Stor takk!!! Jeg trenger ikke noe om barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfred Arntsen

Margaret, Opplysningen om giftemålet har jeg fra en av etterkommerne: Sue Larson, Scottsdale, Arizona. Hun har også fortalt at det eldste barnet, Carl Johan, er født 02.01.1814 i Vågan. Barn nr 2, Ole Andreas, ble født 1816 i Forra (Fure) i Evenes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Alfred, jeg har 'searched' for the marriage on some papers I have received from 'lensmannene vigselslister' og har funnet giftermaalet! Kan sende det hvis du er interessert. Skriv meg - margaretmiller4@charter.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.