Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Per Sørdal

[#59204] Lagnaden til August Haagensen, Størn. Sør-Trøndelag

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Hei. Leter etter lagnaden til August Haagensen f 1877 Størn ST. Han fikk en sønn - Ole Solberg f 20.01.1898 i Bunesfjord. Moskenes - med Anna Sofie Kristine Andreasdtr f 1872 i Bunesfjor. Se debatt 59180. Lenke. Takker for hjelp. MVH. Per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Jeg finner en som emigrerer fra Trondheim i 1898:LenkeDette under forutsetning av at Haagensen i kirkeboka er feilskrift for Aagesen (jeg har lest ditt andre tema).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Sørdal

Hei Astrid. Tusen takk. Hvis du ser i tema 59180 så har Erling vært inne på det samme. Lenke Sansynligheten er vel at han reiste til Amerika. Det hendte - desverre - at noen tok den veien, for å komme seg unna ansvar???? (Jeg sier ikke at han gjorde det.) Per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen

Jeg antar at du mener han er født i Stjørna/ Bjugn, ST, og at du er klar over at det er noe annet enn Størn evt Støren? Men jeg er ikke kjent i området selv, bare registrerer i kirkebøkene at det finnes Stjørna såvelsom Støren i samme tidsepoke i ST. Hilsen en rogalending.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen
Lenkese ekteskap nr. 17 i 1875. Her gifter August Aagesen sine foreldre seg 12. oktober 1875: Aage Hansen Fævaag f. ca. 1850 i Fævaag, ungkar og hjemmeværende sønn til Hans Mikkelsen Fævaag, samt pige Kristianne Marcilie Hypertsdatter f. ca. 1846 i Fævåg, datter til Hypert Alexandersen Fævaag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen

Hadde vært artig om noen med tilgang til US census for 1900 hadde gjort et søk på August Aagesen / August Hansson, i Minnesota for 1900. Siden man har fulgt ham så langt, så blir man jo litt interessert i hvor det ble av han?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Sørdal

Hei Erling. Det hadde vært intresant å fått vite hvor det ble av August? Per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen

Ja, og jeg anter at denne Aagesen og Haagensen er samme person.... Hva tenjker du om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen

Denne Ole Solberg f. 1898, levde han opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Sørdal

Hei Erling. Fant Ole på FT 1900 Størn. Lenke. Hvor det senere gikk vet jeg ikke noe om. Per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive