Gå til innhold
Arkivverket

[#59204] Lagnaden til August Haagensen, Størn. Sør-Trøndelag


Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Hei. Leter etter lagnaden til August Haagensen f 1877 Størn ST. Han fikk en sønn - Ole Solberg f 20.01.1898 i Bunesfjord. Moskenes - med Anna Sofie Kristine Andreasdtr f 1872 i Bunesfjor. Se debatt 59180. Lenke. Takker for hjelp. MVH. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg finner en som emigrerer fra Trondheim i 1898:LenkeDette under forutsetning av at Haagensen i kirkeboka er feilskrift for Aagesen (jeg har lest ditt andre tema).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Astrid. Tusen takk. Hvis du ser i tema 59180 så har Erling vært inne på det samme. Lenke Sansynligheten er vel at han reiste til Amerika. Det hendte - desverre - at noen tok den veien, for å komme seg unna ansvar???? (Jeg sier ikke at han gjorde det.) Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg antar at du mener han er født i Stjørna/ Bjugn, ST, og at du er klar over at det er noe annet enn Størn evt Støren? Men jeg er ikke kjent i området selv, bare registrerer i kirkebøkene at det finnes Stjørna såvelsom Støren i samme tidsepoke i ST. Hilsen en rogalending.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
Lenkese ekteskap nr. 17 i 1875. Her gifter August Aagesen sine foreldre seg 12. oktober 1875: Aage Hansen Fævaag f. ca. 1850 i Fævaag, ungkar og hjemmeværende sønn til Hans Mikkelsen Fævaag, samt pige Kristianne Marcilie Hypertsdatter f. ca. 1846 i Fævåg, datter til Hypert Alexandersen Fævaag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Hadde vært artig om noen med tilgang til US census for 1900 hadde gjort et søk på August Aagesen / August Hansson, i Minnesota for 1900. Siden man har fulgt ham så langt, så blir man jo litt interessert i hvor det ble av han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ja, og jeg anter at denne Aagesen og Haagensen er samme person.... Hva tenjker du om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.