Gå til innhold
Arkivverket

[#59210] Nordmann i Sverige


Gjest Hanne Line Osberg Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Er det noen som kan finne ut om det i Sverige fantes en mann som het Kilen (eller Kilèn)? Han skulle være født i Norge.Mener jeg traff en Kilen hos min mormor da jeg var jentunge, og han skulle være i slekt. Han var en 'gammel' mann da på 70-tallet.Har dessverre ikke mer opplysninger, men er det noe som kan finne noen 'norske' Kilen, så kan jeg sjekke ut fornavn og fødselsår/dato mot min slektsdatabase.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om du søker på etternavn som begynner på Kil finner du en god del med etternavn Kilen i Digitalarkivet i 1900-tellingen.Her er en mann som heter Sigurd f. 1900. Flere med det etternavnet var vel for gamle til å kunne være den du traff i 1970?Du vet ikke hvor mannen kom fra i Norge ?Hvor var det forresten du traff han i Sverige?Blir nok ikke så lett å finne uten flere opplysninger, er jeg redd.Prøv også med søk på 1900 tellingen RHD. Der kan du også søke etter etternavn som begynner på Kil.Lykke til med letingen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Takk, men det er nok ikke han.Jeg traff denne Kilen i Norge (Mindland, Alstahaug kommune, Nordland) da han var på besøk hos min mormor.Hvis han har Kilen fra sitt føde- eller bosted i Norge, er det Kilen, Vevelstad kommune, Nordland det er snakk om.Denne Trygve er sønn av min oldemors søster, og er en mulig kandidat. Men han blir nok kanskje for gammel? Kanskje det var en sønn av ham? Trolig var besøket engang etter 1974.Lenke- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant en Trygve døpt her i området 1888? LenkeVet ikke om du kan kjenne igjen morens navn her?Faren heter Hansen til etternavn, men jeg finner ikke om det er samme Trygve som nevnt i folketellingen?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om du ser på faddere ved dåp nr. 4 så finner du en Ole Kilen nevnt . Mulig at denne Trygve kalles Kilen senere?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Askedal

Fra Sveriges dødbok 1947-2003:Kilén, TrygveBergag 5 752 38 Uppsala (Boendeadress 1 nov 1970)Död 11/2 1977.Kyrkobokförd (1974) i Helga Trefaldighet, Uppsala kn (Uppsala län, Uppland). Mantalsskriven (1974) på samma ort.Född 8/4 1888 i Norge.Änkling (9/4 1970). -------------- Födelseförsamling i källan: NOKällor: MTL 71 / RTB 77 / RTBd 77Ingrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Her er konaKilén f. Kristiansen, Anna MatildeBergag. 5, UppsalaDöd 9/4 1970.Kyrkobokförd i Helga Trefaldighet, Uppsala kn (Uppsala län, Uppland).Född 26/4 1890 i Norge.Gift kvinna (11/5 1913). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Helga Trefaldighet, Uppsala kn (Uppsala län, Uppland) Gottsunda, Uppsala kn (Uppsala län, Uppland)Födelseförsamling i källan: NorgeKällor: PA AR / RTB 70 / UTD 70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott , Ingrid og Hanne! Da er det vel rett Trygve jeg fant døpt i kirkeboka også?Fødselsdato stemmer i alle fall.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Takk til dere alle sammen.Da er det bekreftet at det var Trygve Hansen som ble Kilèn.Det er riktig Trygve i kirkeboka. Det var lenken til dåpen jeg skulle legge inn, men ser at jeg har lagt inn FT1900 istedet. Beklager det eksta arbeidet. Jeg har allerde familien bakover.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei!Kan dette være vielse for Trygve Hansen, f. 1885 på Tjøtta og Anna Mathilde Kristiansen, f. 1890 i Vikna ? Kolvereid, par nr. 3, viet 11/5-1913: Permanent sidelenke: LenkeMvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er en datter, Hildur, født 22/2-1914, Salsbruket, foreldre form. T. Kilen og hustru Anna Kilen: Permanent sidelenke: Lenke Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Takk, det er riktig par.Trygve Hansen/Johansen/Kilèn var f 1888, konfirmert 28. jun 1903. Navnet på faren er også riktig. I tillegg er det samme vielsesdato som nevnt i innlegg 9.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.