Gå til innhold
Arkivverket

[#59217] Var i Västergötland föddes min Farfarsfar?


Gjest Einar Möller
 Del

Recommended Posts

Gjest Einar Möller

Min farfars far hette Gustav Adolf Möller och bodde 1875 på Ruselökveien 34 i Oslo . Han föddes i Västergötland, Sverige den 1 febr 1844. Hans far i sin tur hette, enligt ”Familysearch” Andreas Johannessen. Är det någon som kan hjälpa mig få fram var i Västergötland Gustav Adolf föddes? 1844 fann det flera hundra församlingar i Västergötland, och jag har inte lyckats hitta honom! Tacksam för hjälp! Mvh Einar Möller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn lenke her til Gustav Adolf Møller i 1900-tellingen. LenkeHåper du kan få hjelp av Anne Lene her som gjør masse jobb med oppslag i svenske kilder. Om du søker på Anne Lenes tema ser du hva hun kan hjelpe med.Lykke til!Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Riktig adresse 1875 var Klingenberggata 20: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=11&filnamn=f70301&gardpostnr=1488&personpostnr=44446&merk=44446#ovre>LenkeVielse i Trefoldighetskirka 4. mai 1873, nr. 72: Lenkelysning nr. 30: LenkeAnne Marie Møller døde 17. oktober 1909, nr. 100:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Adolf Fredrik, født 10. og døpt 11. oktober 1874, nr. 86: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5824&idx_id=5824&uid=ny&idx_side=-66>LenkeAnna Matilde Gustava født 6. og døpt 10. juni 1877, nr. 122: LenkeFaddere var kone Oline Sætrang og pige Josefine Jensennr. 24: LenkeOline, eller Marte Olea Sætrang var søster til Anne Marie. Hun ble gift 27. juni 1867, nr. 26: LenkeDe bodde i Pilestredet 39 d: LenkeGardbruker Ole Olsen døde på Skytterseter 17. mars 1869, nr. 17: LenkeDødsfallet ble anmeldt samme dato. Eidsvoll sorenskriveri, dødsfallslister, eske 4, 1866-78. Han var oppgitt å være 59 år. Enke Vilhelmine Sveder. (nr. 30: Lenke)Barn:August 2 årLovise 2 årBarn i første ekteskap:Olaus Olsen Skytterseter, 35 årKristoffer Olsen i Amerika, 30 årAnne Marie, 27 årMarte Olea gift Ole J. Sætrang på Svangerud Ole Olsen var bruker på Jordet, gardsnr. 88 bruksnr. 8 av Skytterseter 1839-69. 1865: LenkeHans første kone, Anne Maries mor, Marte Olsdatter døde 19. mai 1863, nr. 43:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Möller

Tack för all snabb och fin hjälp! Nu har jag en följdfråga, denna gång på Andreas Johannessen. Jag kan bara finna en med det namnet, med lämplig ålder och född i Kville i Sverige, boende i Norge 1875. Han bodde då i Sandar i Vestfold.Det är allt jag kan hitta om honom! Är det någon som vet mera, tex om han hade med sig barn när han kom från Sverige 1852 eller1856? Mvh Einar M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.