Gå til innhold
Arkivverket

[#59221] Kirkebøker fra Hønefoss?


Gjest Anlaug Busund
 Del

Recommended Posts

Gjest Anlaug Busund

Jeg skulle finne en fødsel/dåp i 1843 i Hønefoss, men finner ikke kirkebøker for Hønefoss rundt den tiden. Er de borte for godt? Anlaug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Dette (Lenke) er ei god side hva angår sognehistorikk.Ved å klikke deg via Buskerud til Hønefoss, vil du se at Hønefoss ble utskilt fra Norderhov i 1913, men at det ble ført egne kirkebøker for Hønefoss fra 1875. Du må altså lete i Norderhovs kirkebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anlaug Busund

Bryllupsbilde. Jeg har et bilde fra bryllupet til min bestefars søster i 1904. Brudeparet er Othilie Martinsdatter fra Hole og Kristian Adolf Johansen fra Modum. Jeg lurer på om det er noen andre som har det bildet eller som kan gjenkjenne noen av sine forfedre her. Jeg skulle så gjerne satt navn på alle, og det må da finnes mer enn en kopi da det var så mange mennesker tilstede? Hilsen Anlaug Busund.

bilete4763.04.04.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.