Gå til innhold
Arkivverket

[#59225] Jens Jacobsen g.m. Sophie Pedersdatter Borch


Gjest Lillian Rodahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Lillian Rodahl

Hvor kom Jens fra, og hvem var hans foreldre? Hans sønn Daniel (fra ekteskap nr 2 med Elen Danielsdatter) er min tipp tipp oldefar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ja, si det, hvor mener du man bør begynne å lete? Her var det særs lite opplysninger å gripe fatt i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Rodahl

Jeg vet ikke hvor Jens ble født, men det var ca 1718. Han oppholdt seg i Nærøy fra ca 1750, og kan også være født der. Han ble gift med Sophie Pedersdatter Borch 17.11.1757, de fikk 5 barn før hun døde i 1769. De var bosatt på gården Hamland i Nærøy. Deretter giftet han seg med Elen Danielsdatter 12.07.1770, og de var også bosatt på Hamland. De fikk 4 barn før Jens døde i 1785.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer er i alle fall deres ekteskap i 1756, nederst til høyre, men det har du vel allerede sett. Begge kalles 'Hammeland'
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Rodahl

Finnes det kirkebøker for Nærøy fra før 1730? Har sett i sognehistorikken, og der er det bare kirkebøker fra 1730 og utover. Jens Jacobsen er jo født ca 1718, så her har jeg et problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

konfirmasjonen ble vel ikke innført i Norge før 1737, så du finner han nok ikke som konfirmant heller......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Dagny Madsen

Hei, her er det ikke nevnt at Sophie P. Borch første gang var gift med Clement Dahl (Hamland). Ser ut for at det kun var 1 sønn i hennes første ekteskap 3 år før hun giftet seg med Jens Jacobsen. Kanskje barna i dette ekteskapet kan være en ledertråd til opphavet til Jens?Mvh Dagny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.