Gå til innhold
Arkivverket

[#59226] Slektsbok - PDF - dårlig kvalitet


Gjest Bjørg Brynildsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Brynildsen

Jeg har skrevet en slektshefte uten å bruke slektsprogram. For at jeg skal unngå sideforskyvninger når den skal til kopiering har jeg lagret i PDF. Nå viser det seg at enkelte bilder og noen papirer som er skannet inn samt bilder lastet med fra folketellingenen blir dårlige, noe helt uleselige. Kan noen fortelle meg hva jeg gjør galt - og hvordan jeg skal få like god kavalitet på alt? Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbj. Arnestad

Du sier ikke noe om hvordan du genererer PDF-filene dine, men jeg vi tro at det (ett eller annet sted i prosessen) vil være mulig å velge oppløsning i form av antall punkter pr. tomme (dpi). I Acrobat Distiller er det f. eks. mulig å velge blant flere 'Job Options' og 'Settings'.Mvh. Asbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Har du valgt for lav oppløsning når du scanner inn bildene dine? Du bør bruke minimum 300 dpi når du scanner. prøvde selv å lagre et bilde fra kirkebøkene og lime dem inn i et Word dokument. Lagde så en PDF fil og den ble helt tydelig. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.