Gå til innhold
Arkivverket

[#59235] Zeemann


Gjest Aase R Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Aase R Sæther

Eg held på og førebur meg til ei framsyning 17.mai, og skulle gjerne hatt teksten til den gamle slageren Sjømann, på tysk, den norske har eg. 'Zeemann - lass das träumen' -nokon som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Zeemann, lass das Traümen, (la-la) denk' nicht an zu Haus. (la-la-la-la) Seemann, Wind und Welle (la-la-la) rufen dich hinaus. Deine Heimat ist das Meer, deine Freunde sind die Sterne. Über Rio und Shanghai über Bali und Hawaii. Deine Liebe ist dein Schiff, deine Sehnsucht ist die Ferne. Und nur ihnen bleibst du Treu ein Leben lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Eller enda bedre:SeemannMelodie - W. ScharfenbergerW. Scharfenberger Seemann, laß das Träumen, Denk' nicht an zuhaus. Seemann, Wind und Wellen, Rufen dich hinaus:Deine Heimat ist das Meer, Deine Freunde sind die Sterne, Über Rio und Shanghai, Über Bali und Hawaii. Deine Liebe ist dein Schiff, Deine Sehnsucht ist die Ferne Und nur ihnen bist du treu Dein Leben lang.Seemann, laß das Träumen, Denke nicht an mich. Seemann, denn die Fremde, Wartet schon auf dich:Deine Heimat ist das . . . . Frank 2002 Sailor, stop your dreaming, Don't think of your home. Sailor, wind and waves, they Beckon you to roam.Your home is the endless ocean, The stars at night, your friends, Over Rio and Shanghai, Over Bali and Hawaii. Your true love, she is your ship, Your dream's only far to roam, And to only these you're true, For all your life.Sailor, stop your dreaming, Do not think of me, Sailor, distant shores, they Wait for you to see.Your home is the endless . . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Lothe

Hei Jeg har innspillinger både med Lolita og Freddy Får jeg mailadressa di, så kan jeg sende de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.