Gå til innhold
Arkivverket

[#59237] Bryllupsbilde.


Gjest Anlaug Busund
 Del

Recommended Posts

Gjest Anlaug Busund

Jeg har et bilde fra bryllupet til min bestefars søster Othilie Martinsdatter, Selte fra Hole. Hun giftet seg med Kristian Adolf Johansen fra Modum den 29. april 1904. Jeg etterlyser andre som kjenner til bildet eller noen av alle gjestene. Det må da være andre enn meg som har dette bildet med så mange mennesker på? Det hadde vært moro å få navn på noen flere enn de få jeg kjenner. Hilsen Anlaug Busund.

bilete4766.04.04.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Larsen

Har du noen flere opplysninger om bildet, Hvor det er tatt, evt. navn på de du kan identifisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anlaug Busund

Hei Tom. Ja, bildet er tatt ved husmannsplassen Selte under Sørum i Hole, Buskerud. Det er min oldemor Jørgine Olava Pedersdatter, hennes fire sønner Karl Martinsen Selte, Andreas Martinsen Selte, Thorvald Martinsen Selte, Nils Marthinsen Selte, hans frue Oline Anfinsdatter og deres tre barn Oskar, Astrid og Valborg. Oldemors datter (bruden) er Othilie Martinsdatter. Også Andreas M. Seltes kone Eleonora Marie Hoel og deres to døtre er der. Brudgommens foreldre og søsken er der: Karen Andrea Johansdatter, Johan Gulbrandsen, Helga Ovidia Johansdatter, Josefine Andrea Johansdatter, Hartvig August Johansen. Den siste broren til brudgommen er sikkert der også, Kristian Adolf Johansen. Brudgommen kom fra Modum. Min bestemor Karen Lovise Karlsdatter og hennes to døtre Asta og Olga Selte er også der. Jeg tror at det må være folk fra Skjellum og Jota i Hole der også, men ingen kan bekrefte det. Kan du hjelpe meg med noen som kjenner til dette? Vennlig hilsen Anlaug Busund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Larsen

Hei Anlaugtakk for opplysningene,dessvere kan jeg ikke hjelpe med flere navn, Har du forsøkt Norderhov museums foto arkiv, de skal vist ha masse bilder fra distriktet.Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anlaug Busund

Hei Tom. Nei, jeg har ikke prøvd det, men takk for tipset. Jeg skal ta en tur dit. Vennlig hilsen Anlaug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.