Gå til innhold
Arkivverket

[#59243] Christian Ulrik Lind, f. 1760 -bombarder ved artilleriet Trondheim 1801 -lagnad?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Christian Ulrik Andreasson Lind, fødd kring 1760, son av skneprest Andreas Lind, sidan til Hafslo i Sogn, gifte seg før 1801 med Maria Magdalene Hansen, fødd kring 1753. Christian var bombarder ved artillieriet i Trondheim (jmf. FT1801), men dei hadde ingen born so langt eg kjenner til.Er det nokon som har oversikt over militære i Trondheim og som kan fortelja meg meir om dette parfolket, som til dømes:* Dato og stad for vigsli deira?* Opphavet til Maria Magdalene Hansen?* Dato og stad for dødsfallet til Christian Ulrik Lind?* Dato og stad for dødsfallet til Maria Magdalene Hansen Lind?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Trolovelse 1797 LenkeBiografialbum 1764-1930, underofficerer og underofficersutdannede m.fl. ved Feltart.reg. nr.2 og tidligere avd. av art. i Oslo og Omegn, utgitt 1937:Christian Ulrich Lind, født ca. 1761 i Norge. Sønn av presten Andreas Lind. Foreldrene bodde i Rendebu. Faren hadde vært sersjant. Anhvervet 26-5-1785 i Trondhjem til 10.art.komp. i Danmark.Før han blev ansatt ved art. hadde han vært ansatt som reforme` underofficer ved 3. Trondhjemske inf.reg. Sersjant (bombarder) ved 3. komp. i Danmark 22-12-1787. Sersjant (bombarder) ved 10. komp. 1-1-1790. Søkte seg 1-5-1794 over til 14. komp. i Trondhjem. Avskjed 30-6-1806 efter 21 års tjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.