Gå til innhold
Arkivverket

[#59244] Flakstad,Nordland fylke. Anton Berg Benonisen og Sandra Marie Edvardsdtr.


Gjest Vigdis Varhaugvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Varhaugvik

Har noen opplysninger om fam Anton Berg Benonisen f 1881 i Bø (gift i 1903). Kona er Sandra Marie Edvardsdatter f ca 1880 Tuv i Bodin. Fikk de mange barn, og hvor ble de av? Finnes det ei bygdebok der familien er omtalt?Håper noen gransker på denne familien?Mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer er i alle fall ekteskapet deres i Falkstad , nr. 2 viet i Flakstad kirke i 1903. Jeg besøkte området i sommer. Fikk blant annet se den private kirkegården til 'Guds menighet' i Flakstad/ Vikten.... mange av deres medlemmer kom jo fra Flakstad. Men det var vel et sidespor...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer er den 'uekte fødte' gutten som ble født i 1903, som nevnes ved dåpen til Anfeldt Berg, nr. 23 døpt i 1904.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Erling T Endresen, takk skal du ha for alle opplysningene.Men det du skrev: ' Fikk blant annet se den private kirkegården til 'Guds menighet' i Flakstad/ Vikten.... mange av deres medlemmer kom jo fra Flakstad. Men det var vel et sidespor... 'Dette var jo et interessant sidespor, vil gjerne vite mer om dette også.Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Guds Menighet: Vet ikke så mye om den menigheten, men den oppsto vel noe før 1900-tallet, rundt en 'karismatisk' mann, mange fra Flakstad, Vikten, Ørsnes i Lofoten gikk ut av statskirken og ble med der. Noe indre stridigheter, Menigheten skal ha et par kirkegårder i Lofoten, hvorav jeg besøkte den ene. Guds Menighet driver ennå privat skole i Vikten og på Ørsnes, muligens flere i Lofoten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer ser du et eksempel på at flere fra Flakstad meldte seg inn i henh.v den såkaldte 'Guds Menighet' og 'Ole Larsens samfund'. Ole Larsen var visstnok en 'oppvigler' som konkurrerte med Gusds menighet, men 2ble avslørt' etter hvert, ifølge en informant jeg pratet med i 2007.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Takk igjen. Sitter her og leser, nytt for meg alt dette. Signe Antonie er den jeg er mest interesset i.Mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

OK, jeg gir meg her, men fint at du har litt å kose deg med! Fortsatt god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.