Gå til innhold
Arkivverket

[#59259] Horten slutten av 1800-tallet


Gjest Torill Solvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Solvang

Matias Alfred Andersen, f. 12-6-1852 i Tjøme, giftet seg 12-3 1882 i Horten med Olava Bredine Olsen, f 26-3- 1863. De fikk datteren Otilie Margrethe f 5-9-1886 i Horten. Hva skjedde med Otilie og hvor ble det av henne? Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Lurer på om dette er familien du søker opplysninger om en datter Otilie i Horten i 1900? LenkeSkal søke litt etter henne.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har ikke funnet Otile Margrethe konfirmert i Horten . Kan det tenkes at hun døde tidlig?Finner ingen som passer med navn og alder i 1900-tellingen heller, dessverre.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott at du fant konfirmasjonen, Solveig! Jeg har pussig nok ikke greid å finne henne i 1900-tellingen, selv om hun ble konfirmert det året.Greier du å lokalisere henne , Solveig? Har prøvd utallige navnvarianter både på RHD og i Digitalarkivet. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Solvang

Jeg har fått vite at Otilie fikk en datter utenfor ekteskap i 1904, og denne datteren ble satt bort til noen i Vestby. Jeg lurer på om Otilie ble gift noen gang. Det er riktig person du fant , Carsten. Hun var i Oslo på den tiden som tjenstepike. Dette er et mysterium for familien. Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.