Gå til innhold
Arkivverket

[#59275] Hvem var Søren Christiansen fra Eidanger


Gjest Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnar Halvorsen

28 desember 1846 i Eidanger kirke gifter han seg med: Bodel Christine Olsdtr. Nysten f. 10 august 1821 i Bamble.Jeg finner dem i FT.1865 Eidanger under Dalen da med to av de fire barnene jeg har funnet i Bygdebøkene for Eidanger.Ut i fra folketellingen 1865, ekteskap 1846 og opplysninger fra Eidanger bygdebok så er dette det jeg har:Søren Christiansen Dalen f.ca. 1811 gift 28.12.1846 død ca.1857Under ekteskapet er han matros, i FT.1865 er han hugger.er det noen som vet hvor han kom i fra ?mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Lenker vielsen: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7869&idx_id=7869&uid=ny&idx_side=-149>LenkeLegg merke til at Søren var enkemann. Forloveren Hans Kristensen kan ha vært en bror, og for kontrollens skyld er det verdt å undersøke om Kristen Olsen og Elen Sørensdatter (jfr Odd Bredes innlegg) også hadde en sønn ved navn Hans.Ellers står det jo i FT1865 at Søren var født i Eidanger prestegjeld:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takkDa kom jeg ett godt steg videre på denne grenen også. Det er veldig mye i kirkebøkene jeg ikke klarer å lese, så tusen takk for hjelpenmvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.