Gå til innhold
Arkivverket

[#59277] Var Tidemand fra Valdres?


Gjest Astrid K. Natvig
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid K. Natvig

Dette er et 'spin-offinnlegg' fra debattnr. 58853, 'Tidemand Rasmussen - tidenes mann?' Da det er nærliggende å tro at han kom fra Aurdal, har jeg sett på de eldste kirkebøkene, 1692-95, og funnet mange som heter Timand (Tidemand), men det er sjelden at farsnavn nevnes, så jeg sitter igjen med tre 'kandidater' som jeg håper noen har kjennskap til:Timand Houli, Timand Torsrud og Timand Fremgaarden. Det er i all hovedsak under 'Reenlie' jeg har funnet dem, samt en Timand Ingebretsen Torsrud som forlover seg, og den ene forloveren heter Timand Torsrud.All informasjon om de tre gårdene + 3 blad Tidemand, mottas med takk,vennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Tusen takk for tipsene! Har allerede kunnet 'eliminere' Timand Torsrud, for hans far het Gullik,vennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Hvis det er andre som leiter etter folk fra Valdres: bruk lenkene i innlegg 2. Jeg har riktignok ikke funnet løsningen på 'Tidemand-gåten' ennå, men fikk rask tilbakemelding på henvendelsen min, og jobber ivrig videre med de opplysningene jeg fikk,vennlig hilsen Astrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.