Gå til innhold
Arkivverket

[#59281] Karen Larsdtr Hamnes f Solem i Stangvik f 1859


Gjest Ingrid Kjønnøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingrid Kjønnøy

Karen Larsdtr. født 7. februar 1859 på Solem i gamle Stangvik kommune, no Surnadal. Gift ca 1880 med Lars Larsson Hamnes og budde i kårhusa heime i Oppistua på Solem. Dei fekk to døtrer, Karen i 1881 og Ingrid den 12. november 1882.Spørsmålet kjem her: Når døde Karen? Eg veit at det må ha vore tidleg, men ville gjerne visst meir om kva som skjedde.Bygdebok for Stangvik bd 2 s 105 manglar denne informasjonen. Kyrkjeboka for Stangvik etter 1879 er ikkje å få tak i på mikrofilm eller Digitalarkivet.Dette spørsmålet ligg også på DIS-Norges Slektsforum, men dessverre utan at nokon har kunna svare. Kanskje er eg meir heldig her?Optimistisk helsing Ingrid Kjønnøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Jeg kan ikke hjelpe deg med svar på spørsmålet, Ingrid. Men jeg er en av dem som lurer på om det finnes noen bevart kirkebok for Stangvik for perioden 1879 og utover. Vet du noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Sæterbø

Kirkebøkene for Stangvik er ikke innlevert.De ligger nok på kyrkjekontoret på Skei i Surnadal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Vet du om det er meningen at de skal ligge der eller skyldes det en 'forglemmelse'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Sæterbø

Jeg vet det har vært nevnt til rette vedkommende,men hvordan det har gått vet jeg ikke.Det er nok et halvår siden jeg hørte at de lå der ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Jeg har sendt e-post til den som er oppgitt som ansvarlig for kirkesaker i Surnadal kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Sæterbø

Kyrkjeboka for Åsskard har jeg tilgang til registrert fra 1879 til 1925.Alle kirkelige handlinger i denne perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Kjønnøy

Oi! Det einaste eg har funne, er dei sidene som ligg på Digitalarkivet (Åsskard i Stangvik 1879 - 1925), og der manglar det mykje som eg gjerne skulle ha visst. Kor har du funne dette?Kanskje du kan kontakte meg på denne epostadressa: ibkkrøllalfalivepunktumnoIngrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.